Veličina je važna. To je jedna od ideja koje nose knjigu "Lettering Large", ambiciozno i vizualno impresivno izdanje koje potpisuju dizajner Mirko Ilić i tipografski stručnjak Steve Heller. Predstavljena kroz vrlo posjećeno Ilićevo predavanje u Društvu arhitekata Zagreba, knjiga govori o moćnoj infiltraciji tipografije u domenu skulpture i arhitekture.
Pokazujući slike građevina čiji su funkcionalni elementi zapravo golema trodimenzionalna slova, Ilić je govorio o utjecaju novih tehnologija na stvaranje takvih objekata i o mašti koja je pokrenula taj, dosad nedovoljno valoriziran trend.
Knjiga nosi podnaslov "Art and Design of Monumental Typography" (Umjetnost i dizajn monumentalne tipografije) i peti je produkt Ilićeve i Hellerove suradnje. U jednome od prijašnjih projekata bavili su se još jednim specifičnim tipografskim fenomenom - rukopisnim pismima u digitalnom svijetu ("Handwritten: Expressive Lettering in the Digital Age").
U predavanju se Mirko Ilić dotaknuo i svoga odnosa s ljudima kojima je posvetio ovu knjigu - govorio je o Miltonu Glaseru koji ga je podržao na početku karijere u New Yorku te o Mihajlu Arsovskom, doajenu hrvatskog dizajna vizualnih komunikacija.
Publika koja je zadivljeno slušala o "large letteringu", pojavi koja u Hrvatskoj djeluje neobično egzotično, nije imala komentara ni pitanja nakon prikazanih slika - to je naljutilo Ilića pa je svima "očitao bukvicu".
Predavanje u DAZ-u bilo je tek prvi od dvaju događaja kojima je Mirko Ilić poveznica: uslijedilo je otvorenje izložbe Penguinovih naslovnica u Hrvatskom dizajnerskom društvu. Riječ je o putujućoj izložbi omota knjiga slavne izdavačke kuće Penguin Books (Penguin book covers) što ju je Ilić kao kustos (uz Paula Buckleyja, dugogodišnjeg kreativnog direktora Penguina) priredio o 75. rođendanu te izdavačke kuće. Izloženi su deseci naslovnica knjiga koje potpisuju autori poput Paula Austera, Davida Byrnea, Hanifa Kureishija i drugih. Izložba će biti otvorena do 8. veljače. (Maja HRGOVIĆ/NL)