Mini paceman: Efektno istezanje

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Mini je ovih dana predstavio u produkcijskoj formi, praizvedba  je naime bila na salonu automobila u Parizu, svoj iskorak prema C segmentu naziva paceman. Nakon čitavog niza inačica dobivenih od standardnog Minija, što se čvrst nalazi u B segmentu, paceman dolazi kao direktna konkurencija sve aktivnijem tržištu premium automobila što su se značajnije protegli iznad četiri metra. Da podsjetimo, ove su godine predstavljeni mercedes A klase kao i audi A1 sportback, a sada imamo i vrlo zanimljivi paceman.

Dužina automobila je 4,11, širina 1,79 te visina 1,52 metra, dok se međuosovinski razmak proteže do 2,60 metara. Volumen prtljažnika mu je 330 litara što je neznatno manje od SUV verzije mini countrymana koja se također kreće unutar istog segmenta.

Za njegovo pokretanje zadužena su četiri motora, po dva benzinska i jednako toliko dizelskih. Dizelaši razvijaju sasvim dostatnih 112 ili 143 KS, dok su benzinci snage 122 KS te vrlo ozbiljnih i moćnih 184 KS. Kao što je to slučaj i s ostalim minijima, i pacemanu je namijenjena čitava galerija paketa opreme, sve do JCW-a, a posvetimo li se baznoj verziji, s najmanjim benzinskim motorom, uočit ćemo nekoliko pojedinosti.

Ponajprije, s dinamičkog stanovništva riječ je o ne pretjerano temperamentnom stroju. Jasno, motor je to poznat i iz čitavog niza drugih modela i marki ali je ujedno i riječ o opciji s klasičnim postavkama, bez turbo punjača. Maksimalna brzina koju postiže je 184 km/h, ubrzanje do 100 km/h 11,5 sekundi, a prosječna potrošnja 7,2 litre uz nemalu emisiju CO2 od 168 g/km.

Posebno je rastrošan u gradu, gdje prosjek doseže - 9,3 litre. Istina, dio odgovora na relativno lošiju dinamiku te nešto veću potrošnju leži u činjenici da je, kao i golema većina verzija, opremljen šesterostupanjskim automatskim mjenjačem. Priča se drastično mijenja kad se u razmatranje dovede nešto slabiji, ali zato efikasniji dizelaš sa 112 KS. Njegovo ubrzanje do 100 km/h je 11,2 sekunde, maksimalna brzina 182 km/h, ali mu je zato prosječna potrošnja svega 5,6 litara. Paceman će se u višim razinama opreme nuditi i s pogonom na sve kotače, a u verzijama koje apsolutno koketiraju sa sportskim ambicijama imat će i ručni mjenjač.

Ono što bi moglo biti problematično, pogotovo na hrvatskom tržištu, je cijena. Slično kao i A klasa, baznom će se cijenom značajno približiti iznosu od 200 tisuća kuna što nikako nije malo. S druge strane, vlasnik će neosporno dobiti luksuzni automobil čija je vanjština usklađena s većinom minijevih proizvoda, dok je unutrašnjost novi iskorak originalnosti, pogotovo u zoni središnje konzole kojom dominira golemi, okrugli ekran. (E. P.)


Podijeli: Facebook Twiter