Premijer Zoran Milanović kazao je u srijedu da paket reformskih mjera koji Vlada mora prezentirati Europskoj komisiji do kraja travnja još nije dogovoren, no istaknuo je i da Vlada kontinuirano smanjuje deficit i javnu potrošnju te da je proračun blizu primarnog suficita.
Do kraja travnja Vlada mora podastrijeti Europskoj komisiji paket mjera za ispravljanje makroekononomskih neravnoteža, koji će se potom razmatrati u Bruxellesu u svibnju. Komisija je, naime, krajem veljače utvrdila u Hrvatskoj, drugu godinu zaredom, postojanje prekomjernih makroekonomskih neravnoteža, koje zahtijevaju odlučnu političku akciju i specifični monitoring. Na upit novinara je li Vlada dogovorila paket reformskih mjera koje će predstaviti Komisiji, Milanović je kazao da još nije.
"To je europski semestar, koji je opet povezan s Procedurom prekomjernog deficita. Hrvatska ima nešto prekomjernog deficita, tražit ću da se Hrvatskoj da isti tretman kao i drugim državama koje su godinama u tim procesima. I ne bojim se ničega, radimo posao, smanjujemo deficit, smanjujemo javnu potrošnju, i nama skoro sav deficit odlazi na otplatu kamata, dakle blizu smo primarnog suficita proračuna", rekao je Milanović, odgovarajući na upit novinara nakon otvaranja logističkog centra Kauflanda u poslovnoj zoni Jalševac, pokraj Jastrebarskog. Premijer je dodao da se s proračunom ne ide u deficit da bi se financirali novi troškovi, već da se zemlja sad polako razdužuje. Istaknuo je i da je jedan dio te priče i monetizacija javnog duga autocesta.
"Još jednom naglašavam, mi od monetizacije nismo odustali. Odustali smo od jednog modela za koji ja i dalje smatram da je dobar i koristan za Hrvatsku, da nije štetan i da je pametno promišljen. Ali to je borba za javnost, u jednom trenutku ljudi nasjednu i ne treba im to zamjeriti, to se i meni događa u životu", izjavio je Milanović. Podsjetimo, Milanović je u prošli petak izjavio da se odustalo od model A monetizacije hrvatskih autocesta i da će se one dati na upravljanje mirovinskim fondovima i zainteresiranim građanima. Riječ je o modelu B monetizacije autocesta, odnosno modelu prikupljanja kapitala putem inicijalne javne ponude, gdje bi se 51 posto tvrtke HAC ONC ponudilo domaćim mirovinskim fondovima, zaposlenicima tvrtke i građanima. Na upit novinara da komentira poništenje drugog kruga natječaja za odabir izvođača radova na pruzi Dugo Selo-Križevci, premijer je kazao da se to događa zbog procedure žalbe.
"Morate to poštivati, nije propao zbog nas", rekao je Milanović, podsjetivši da je slično bilo i s mostom Čiovo. HŽ Infrastruktura je u utorak poništila natječaj za građevinske radove na obnovi i izgradnji drugog kolosijeka pruge Dugo Selo-Križevci, projekta sufinanciranog fondovima EU, a razlog poništenja su nezadovoljavajuće ponude pristigle na natječaj. U drugom krugu natječaja bile su samo dvije ponude, od kojih je jedan bila skuplja za 47 milijuna eura od predviđene cijene i nije mogla biti prihvaćena, a drugi ponuđač uzeo je za podizvođača Pružne građevine, što je suprotno propisima EU-a. Premijer je kazao i da unatoč svemu "ta investicija ide 100 posto". "Kad igrate po strogim pravilima, onda neke stvari znaju trajati malo duže, ako idete preko veze onda farbate tunele pet puta, a građane 20 puta", izjavio je Milanović. (Hina)