Milanovic ne želi novu Fimi mediju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Vlada, njezina ministarstva i druge institucije te poduzeca koja su u vlasništvu države više nece moci angažirati privatne agencije za održavanje odnosa s javnošcu i komuniciranje s ciljanim skupinama. Angažiranje takvih agencija javnom se sektoru i državnim tvrtkama u potpunosti zabranjuje, a za uslugama izvan svog sustava moci ce posegnuti iznimno, kod velikih projekta i to nakon provedenog javnog natjecaja i uz suglasnost Vlade. Odluku o zabrani angažiranja privatnih agencija donijela je Vlada na današnjoj sjednici, a po svemu sudeci na donošenju takve odluke posebice je inzistirao premijer Zoran Milanovic jer je osobno na sjednici Vlade objašnjavao razloge zbog kojih se donosi. Zanimljivo je da nijedan ministar nije imao želju raspravljati o toj tocki dnevnog reda.

Iako nikoga nije posebno spominjao, Milanovica su izgleda pogodili opetovani napadi PR agencija radi toga što poslove medijskog savjetovanja za sadašnju Vladu radi Zinka Bardic kao volonterka iako je zaposlena u PR agenciji Madison, a njezine su kolege tvrdile da za to treba angažirati agenciju i savjetovali su to i svim ministarstvima.

Uz to, poslao je premijer poruku i prvom potpredsjedniku Vlade Radmiru Cacicu iako ga nije imenovao, kad je kazao da nema angažiranja agencija ni za krizno komuniciranje, što je baš Cacic nedavno ucinio u Ministarstvu gospodarstva, gdje je angažirao tvrtku IM&Co. Cacic odluku sa sjednice Vlade na kojoj je i sam sudjelovao nije želio komentirati. U njegovom ministarstvu kazali su nam pak da je ugovor s privatnom PR agencijom potpisan prije te odluke i da se ne bi trebao raskidati.

 Najpoznatiji slucaj angažiranja privatne PR agencije u državnim tijelima je onaj Fimi medije, zbog kojeg se optužuje bivšeg premijera Ivu Sanadera i HDZ da su izvlacili novac iz javnih tvrtki i državnog proracuna.

Nije dugo trebalo cekati odgovor PR agencija koje ce izgubiti milijunske poslove s državom i njezinim tvrtkama. Hrvatska udruga komunikacijskih agencija (HUKA) priopcila je da je odluka posebno zabrinjavajuca jer se može klasificirati i kao pokušaj ugrožavanja slobode tržišnog natjecanja, a suprotna je i clanku 49. Ustava kojim je odredeno da su poduzetnicka i tržišna sloboda temelj gospodarskog ustrojstva Hrvatske, a mogu se ograniciti samo zakonom u iznimnim uvjetima. (Piše Jagoda MARIC/NL)


Podijeli: Facebook Twiter