Ministrica kulture Andrea Zlatar Violić odustala je od najavljene smjene savjetnika za medije Milana Živkovića koji će i dalje ostati na svojoj dužnosti, a vodit će budući Odjel za medije sa zadaćom prikupljanja i analize informacija relevantnih za reformu medija, kao i posredovanja u javnoj raspravi o novoj medijskoj strategiji.
"Milan Živković ostaje savjetnik za medije, a vodit će novi Odjel za medije koje će Ministarstvo uspostaviti budući da se pokazalo da je njegovo nepostojanje bio veliki nedostatak", izjavila je danas Hini glasnogovornica Ministarstva kulture Nataša Petrinjak upitana o statusu savjetnika Živkovića.
Ministrica Zlatar najavila je njegovu smjenu nakon što je dio javnosti negativno reagirao na Živkovićevu ideju o izmjeni u sustavu prikupljanja pristojbe za HRT i uvođenju takozvanog "medijskog poreza" kojim bi se financirali javni mediji. Za smjenu je bila i potpredsjednica Vlade Vesna Pusić koja je izjavila da je ministrica "trebala izbaciti na vrijeme van tog malog koji je istrčao".
Hrvatsko novinarsko društvo te dio novinara, intelektualaca i predstavnika scene civilnog društva oštro su se suprostavili najavi Živkovićeve smjene tražeći da "u kontekstu javnog interesa, a ne stranačkog ili korporativnog" ministrica preispita odluku te da se nastavi rad na medijskoj strategiji i medijskim zakonima.
Ministarstvo kulture smatra kako upravo dezinformacije i nesporazumi proteklih tjedana ukazuju na osjetljivost procesa donošenja medijske strategije te da je zbog toga potrebna i viša razina strukturne i organizacijske podrške, čemu će pridonijeti i osnivanje Odjela za medije.
"Veliko medijsko polje koje je prekrcano problemima traži novu zakonsku regulativu. Kako bi se došlo do dugoročnih i kvalitetnih rješenja ići će se na široku javnu raspravu sa svim akterima medijske scene", rekla je Petrinjak. Istaknula je važnost novog Odjela za medije te najavila da bi formalno s radom trebao početi iza Nove godine.
Ministarstvo kulture priopćilo je kako nastavlja rad na kreiranju nove medijske strategije te ističe potrebu sudjelovanja u javnoj raspravi svih aktivnih sudionika medijskih industrija, ali i onih koji su dosad bili često ušutkivani ili sistematski nadglasavani. (Hina)