Originalan dizajn nedavno otvorene izložbe u Etnografskom muzeju Istre u Pazinu pod nazivom "Memobox: Prvih 50 godina Etnografskog muzeja Istre" potpisuje dvojac Mia Marić iz Rovinja te Igor Manasteriotti iz Zagreba koji djeluju kao studio Manasteriotti¥Marić.
Mia Marić je široj javnosti poznata po svojem originalnom proizvodu, proslavljenim Cloxicama - cipelama u kojima ne biste nikada trebali zakasniti jer se na njima nalazi pravi sat. A, Mia i Igor zajedno potpisuju brojne originalno osmišljene ambalaže i vizualne identitete koji su im, kako pojašnjavaju, zapravo i specijalnost.
Jedna u nizu brojnih priznanja i nagrada stigla je i kao božićno-novogodišnji poklon na manifestaciji Sudnji dan održanoj u Zagrebu na koji se prijavilo 140 dizajnera s preko 500 radova, a gdje su osvojili nagradu za dizajnere godine.
Izložba u Pazinu, ali i rad ovih dizajnera bili su povod za razgovor s ovim mladim dvojcem, koji je godinama radio za poznate hrvatske agencije, a uz posljednju nagradu, dobitnici su niza nagrada.
- Pazinski Memobox prvi vam je projekt kojega ste, otkako djelujete kao samostalni studio, odradili na istarskom području. Biste li voljeli više dizajnirati za istarske proizvođače, naročito ti Mia, budući da si u Rovinju provela cijelu svoju mladost i tu stjecala prva iskustva?
- Izložba Memobox koju smo vizualno osmislili za Etnografski muzej Istre bila je veliki izazov za nas. S vrlo kratkim rokom i malim budžetom probali smo napraviti vizualno atraktivan izložbeni prostor koji će izložbene eksponate prezentirati na zanimljiv i dostojan način. Puno smo naučili na tom izuzetno zahtjevnom projektu. Voljeli bismo više raditi u Istri. Kod manjih proizvođača emocionalna priča i obiteljska tradicija koja pruža mogućnosti za izvanredna dizajnerska rješenja.
- U svemu postoje trendovi, pa vjerujem i u dizajnu. Pratite li trendove ili u vašoj branši ipak prevladava nešto drugo?
- Ne oslanjamo se na trendove jer su oni kratkotrajni. Logotipi bi trebali biti bezvremenski, a vizualni identiteti ne bi se trebali drastično mijenjati već polako i pažljivo dorađivati u skladu sa strategijom brenda i zahtjevima tržišta.
- Dizajn u Hrvatskoj - dobro, loše, odlično?
- Hrvatski dizajn ima svijetlu budućnost. Puno je kvalitetnih dizajnera, a iz godine u godinu sve više se shvaća sinergija dizajna i poduzetništva. Nažalost, klijenti još uvijek nisu svjesni zašto im treba dizajn i često ga vide kao trošak, a ne kao jednu od svojih najvažnijih investicija. Izuzetno je važno da dizajneri preuzmu ulogu edukatora, da pokušaju dobro objasniti klijentu sve svoje odluke i poštovati njegov teško zarađeni novac. (Mihaela MEDIĆ)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U PRILOGU KULTURA SUBOTOM