Mi u Europu, špediteri na - burzu rada

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Sve špediterske firme imaju dva scenarija - bolji scenarij je otpuštanje, a gori je propast. Nijedan neće proći bez posljedica", predviđa Goran Mrdeža, predsjednik Strukovne grupe međunarodnih otpremnika pri Hrvatskoj gospodarskoj komori - Županijskoj komori Pula.

Ulazak u Europsku uniju za mnoge međunarodne otpremnike odnosno špeditere znači zatvaranje firmi i odlazak na zavode za zapošljavanje. Zadnje procjene govore o pet tisuća špeditera koji će nakon 30. lipnja morati tražiti novi posao.

Promjene u carinskom režimu pogodit će ponajviše one koji su radili u otpremništvu u Istri. Na Poluotoku, naime, više neće biti potrebe za posredništvom pri uvozu-izvozu roba iz/u EU. Nešto posla bi, pak, mogli zadržati špediteri koji su stacionirani na graničnim prijelazima s državama nečlanicama EU-a, poput BiH, Srbije i Crne Gore. No, ni to im ne jamči opstanak. Pogotovo zato što pravila CEFTA-e prestaju vrijediti Hrvatskim ulaskom u EU, što znači da će i carina biti znatno viša pa time i smanjen promet robom s tim zemljama u okruženju.

- Puno toga se mijenja, ali špediteri će najgore proći. Glavnina naše djelatnosti se gasi. Ne mogu reći da carinski posao otpada, ali većim dijelom se neće raditi ono što se sada radi. Ostat će carinjenje uvoza-izvoza robe prema trećim zemljama, a prema zemljama EU-a više nema takvog postupka. Njega mijenja drugi postupak, tzv. Intrastat, odnosno statističko vođenja prometa roba. No, od toga se ne može živjeti, jer recimo za posao za koji se prije zaradilo deset kuna sada se s Intrastatom može zaraditi pola kune, kaže Mrdeža. (piše B. ŽIŽOVIĆ)

VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter