Metka Krašovec u porečkoj galeriji Zuccato

Otvorenje: Ziherl, Vojvoda, Radetić Fatorić, Krašovec, Štifanić Dobrilović i Torbica (J. PREKALJ)
Otvorenje: Ziherl, Vojvoda, Radetić Fatorić, Krašovec, Štifanić Dobrilović i Torbica (J. PREKALJ)

Ukupno 34 akvarela, 280 crteža, gvaševa i pastela nastalih u razdoblju od 1980. do 2013. godine predstavljeno je na izložbi "Dnevnici" Metke Krašovec, jedne od najcjenjenijih i najzanimljivijih umjetnica Slovenije i cijele regije, otvorene sinoć u porečkoj galeriji Zuccato. "Dnevnici" su pravi likovni dragulji, koji o vječnim temama ljubavi, smrti i čuđenja progovaraju eteričnim ljudskim i životinjskim likovima, čovječjim lubanjama i likovima iz prirode, nježnim i ponekad snažnim bojama, podlogom koja uključuje štukaturu, pijesak i sićušne šljokice, te upečatljive stihove sv. Ivana od Križa, Emiliy Dickinson, Cesara Valleja, Alojza Gradnika i Amy Winehouse.

- Do sada smo ugostili iznimne umjetnike u ovoj palači, pa ipak, rijetki su bili oni čiji rad izmiče svim kategorijama i čija je umjetnost bezvremenska, a profesorica Krašovec je jedna od njih. Njezino slikarstvo pripada svim epohama, jer je istovremeno otvoreni izazov antičkom slikarstvu, otvoreni izazov najvećim umjetnicima renesanse kao i velikim modernističkim majstorima. Ono je istovremeno suvremeno i arhaično i na najlirskiji način sintetizira najbolje od velike europske slikarske tradicije. Dio rada predstavljen ovdje samo je mali fragment njezina iznimno bogatog opusa, rekao je na otvorenju izložbe u vrlo emotivnom govoru Sebastijan Vojvoda, voditelj likovnih djelatnosti porečkog Pučkog otvorenog učilišta, bivši student u klasi ove poznate profesorice i pedagoginje.

Kustosica izložbe Jerica Ziherl istaknula je da je Krašovec, slikarica, grafičarka, profesorica i svjetska putnica širokih svjetonazora, nesporno značajna kako za Sloveniju, tako i za kulturne prostore bivše države. Dodala je da je Krašovec započela svoje stvaralaštvo sedamdesetih godina tzv. crvenim slikama, u osamdesetim godinama uslijedili su crteži i slike iz razdoblja Nova podova (Nova slika), te nešto kasnije neoklasične slike velikih glava i metafizičkih parkova, koje radi do kraja 20. stoljeća. Novo stoljeće obilježavaju slike i crteži osobne ikonografije anđeoskih likova, mediteranskih gajeva i labirinata sačinjenih od drvoreda i čempresa. I kada je estetika okretala novi list, istaknula je Ziherl, Krašovec je tvrdila da sve skupa veže crvena niz logičnosti, koju ona jednostavno definira kao njezin život, svakidašnji i nepredvidiv.

- Poezija Krašovec prati u životu i duhovnom razvoju, te se na slikama nalaze ulomci, stihovi u originalu, jer se poezija uvijek čita u originalu. Povjesničarima umjetnosti nije lako govoriti o njezinoj umjetnosti, stoga su njezin rad upravo najbolje opisivali povjesničari umjetnosti i pjesnici Zvonko Maković i Tonko Maroević, rekla je Ziherl. Osvrnula se i na šljokice u njezinim slikama, kojim poručuje ne bojte se šljokica, jer su bljesci šljokica bljesci apsolutnoga.

Krašovec se zahvalila na svim lijepim riječima i rekla da one puno znače za umjetnika, koji je često sam u ateljeu sa svojim sumnjama. i da bi voljela čuti takve riječi. Izložbu se može pogledati do 5. listopada, svakodnevno osim nedjeljom od 10 do 12 i od 19 do 22 sata. (Vedrana HABEREITER; snimila Jelena PREKALJ)


Podijeli: Facebook Twiter