Mercedes GLA: Žestoki povratak trokrake zvijezde

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

O da, sasvim neka nova priča. Nakon što je u prethodnoj epizodi kompaktni Mercedesov SUV GLK zabilježio ne pretjeranu naklonost kupaca, nova generacija, istina sada naziva GLA, mogla bi postati najučinkovitijim natjecateljem u toj ekstremno napučenoj klasi. Dakako - kad su premium automobili u pitanju.

GLA naprosto izgleda moćno, markantno, luksuzno i nema ma ni ma gdje prođe neopaženo. Baza čitave priče nastala je kad su u Mercedesu odlučili zaustaviti eksperimentalnu fazu u kojoj su se nalazili kako A klasa, tako i GLK. Istina, A klasa u "mini-monovolumen" izdanju doživjela je savim lijepu prihvaćenost i dobre prodajne brojke, što se za GLK nikako ne bi moglo reći.

S obzirom na recesiju i sv ežešću konkurenciju, u Mercedesu su s najnovijom generacijom A klase želji odigrati "na sigurno". I pogodili su. U svojim dosadašnjim verzijama A klasa osvaja mnoštvo kupaca. I to čini s razlogom. Jer rječ je o pravom, istinskom, mercedeovskom luksuzu. Stoga, ne čudi da je i SUV verzija A klase tako dojmljiva.

Dimenzijama se GLA smjestio negdje u sredinu u odnosu na svoju luksuznu njemačku konkurenciju. Dužina mu je 4417 mm, širina 1804 te visina 1494 mm. Volumen "bunkera" će zadovoljiti većinu potreba jer u 421 litru obujma stane poprilično prtljage.

Motori što se nude u GLA su poznati i i niza drugih automobila sa znakom trokrake zvijezde. Benzinci su snage 156 i 211 KS, a dolaze  u verzijama GLA 200 i GLA 250, dva su i dizelaša. Njima je snaga 136 ili 170 "konja". Ono što posebno veseli kod manjeg dizelaša, koji bi mogao biti najprodavanijom verzijom, je činjenica da mu je deklarirana prosječna potrošnja samo 4,3 litre na 100 km uz emisiju CO2 od 114 g/km.

Uz naprednu tehnologiju, dio razloga za ovako nisku potrošnju ide i od odličnog koeficijenta otpor zraka - cx je samo 0,29.

GLA će u svim razinama opreme biti vrlo bogat, a uz pogon na prednju osovinu dostupan je i sa sustavom 4matic, odnosno pogonom na sve kotače. Mjenjači su ručni, 6 stupanjski, a najsnažniji i najbogatiji paketi omogućit će i 7 G-tronic automatski mjenjač.

Premijera GLA zakazana je za studeni, dok se u prodaji očekuje na samom početku 2014. godine.


Podijeli: Facebook Twiter