Kroz povijest možda i najznačajnije izdanje Mercedesa, njegova E klasa za salon automobila u Detroitu priprema premijeru redizajnirane verzije. Automobil koji je kroz povijest svih svojih opcija prevezao na milijune putnika, u Njemačkoj je njegovo "krem" izdanje u posebnom paketu opreme apsolutno najpopularnije taksi vozilo svih vremena, nakon 2009. godine donosi ne pretjerano velike promjene.
Ponajprije su uočljive na maski jer su svjetla dobila novi oblik, razdvojena su postala spojena, dok se same dimenzije nisu mijenjale. Dakle dužina je i dalje 4868 mm, širina 1854 te visina 1471 mm. Isti je ostao i međuosovinski razmak - 2874 mm kao i volumen prtljažnika od 540 litara.
E klasa je poznata i po golemom rasponu ponude motora. Obilje je dizelaša i benzinaca, a pojavila se i u hibridnoj kombinaciji. Ipak, ma što se kroz vrijeme i stilove događalo, sasvim smo sigurni da će se i dalje najčešće pojavljivati u poznatom dizelskom izdanju, kao verzija E 220 CDI BlueEfficiency jer je to optimum između snage, potrošnje i realnih potreba vozača i putnika u jednom takvom vozilu.
I u redizajniranoj verziji E klasa će sloviti za jedan od najopremljenijih, najsigurnijih i svakako tehnološki najnaprednijih automobila unutar svog segmenta. Još prigodom predstavljanja donijela je čitav niz noviteta koji su se kasnije počeli pojavljivati i u konkurentskim automobilima. Sjetimo se samo automatske promjene snopa odnosno intenziteta svijetla ili upozorenja vozaču kako bi bilo poželjno da se - odmori. Svakako tu je i mnoštvo zračnih jastuka kao i "presafe" sustav koji u trenutku kad putem brojnih senzora "osjeti" dolazak opasnosti, automatski poduzima sve radnje kako bi posljedice sudara bile što je moguće manje.
Istodobno s limuzinskom verzijom, promjene je doživjela i popularna "estate", odnosno karavanska opcija, a redizajnirana E klasa na tržište stiže već u veljači. (E. PRODAN/NL)