Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja na svojoj je posljednjoj
sjednici razmatralo pravnu prirodu «joint venturea» izmedu trgovackih
lanaca Mercator-Plodine-Billa d.o.o koji je, podsjetimo, sklopljen radi
obavljanja poslova zajednicke nabave s ciljem ostvarivanja povoljnijih
uvjeta kod dobavljaca, a time i pariranja neupitnom lideru «Konzumu»
Ivice Todorica. AZTN smatra da odredbe društvenog ugovora i pratecih
ugovora izmedu ova tri trgovacka lanca treba ocjenjivati kao sporazum
izmedu poduzetnika.
- Odredbe spomenutog društvenog ugovora i pratecih ugovora nisu
ocijenjene kao ogranicavajuce, a poslovanjem navedenog zajednickog
pothvata stvaraju se povoljniji uvjeti nabave za poduzetnike Mercator-H
d.o.o., Plodine d.d. i Billa d.o.o. kod proizvodaca i dobavljaca
mješovite robe. Buduci da zajednicki tržišni udjel navedenih
poduzetnika na mjerodavnom tržištu trgovine na malo mješovitom robom na
teritoriju Republike Hrvatske sada iznosi izmedu 15 i 20 posto, ocekuje
se da ce poslovanje ovog zajednickog pothvata pridonijeti jacanju
konkurencije u hrvatskoj maloprodaji, a raznovrsnijom i boljom ponudom
te nižim cijenama proizvoda pogodovati potrošacima, stoji u priopcenju
AZTN-a. Takoder, kaže se i da europska pravna stecevina dopušta
sporazume o zajednickoj nabavi izmedu konkurenata koji nemaju znacajan
zajednicki tržišni udio, pod uvjetom da ne postoje bilo kakvi daljnji
dogovori o poslovanju koji bi bili usmjereni na odredivanje prodajnih
cijena i podjelu tržišta izmedu poduzetnika sudionika ugovornog
zajednickog pothvata.