Produbljenje ulaza u umašku luku najavljeno je još u travnju potpisivanjem sporazuma Grada, ACI-ja i Lučke uprave, ali ispostavilo se da Lučka uprava nije osigurala dovoljno sredstava pa će se Umag morati strpjeti do ljeta 2013. godine. Takav zahvat bi konačno omogućio dolazak megajahti u Umag, koji je već mogao biti poput Rovinja koji svakog ljeta ugošćava kruzere. Trenutna maksimalna dužina plovila koja mogu ući u umašku luku je 40 metara, a nakon obnove moći će pristati brodovi dugi do 70 metara.
No, kako je na posljednjoj sjednici Gradskog vijeća rekao dogradonačelnik Mauro Jurman, "kiksala" je Lučka uprava Umag - Novigrad, koja nije predvidjela dovoljno sredstava za taj posao.
- Napravili smo trojni sporazum - Grad, ACI marina i Lučka uprava, koja je u nadležnosti Istarske županije. Natječaj je objavljen, svaka strana obavezala se sufinancirati trećinu do maksimum milijun kuna, jer smo predvidjeli da bi investicija stajala oko tri milijuna kuna. Kada je ljetos objavljen natječaj, pristigla ponuda bila je veća od predviđenih sredstava. Lučka uprava nije predvidjela dostatan novac, pa je zbog toga sve palo u vodu. Morali smo poništiti tu javnu nabavu, objasnio je Jurman.
Istaknuo je da su ponovno u proračunu za 2013. za tu namjenu predvidjeli milijun kuna.
ACI je jako zainteresiran da se taj projekt realizira, ali nositelj investicije je Lučka uprava.
Ravnatelj Lučke uprave Sergio Stojnić kazao je da je svjestan da je ta investicija jako dobra za Umag, ali Lučkoj upravi ona nije prioritet, niti mogu zbog svojih skromnih financijskih mogućnosti osigurati velik novac samo za jedan projekt.
- Mi smo mogli dati 600 tisuća kuna, ali na natječaj se javio samo jedan zainteresirani čija je ponuda bila preskupa, za 300 do 400 tisuća kuna veća od procijenjenih najviše tri milijuna kuna... Čim Grad potvrdi da je proračun usvojen, opet ćemo raspisati natječaj, rekao je Stojnić.
Luka će se produbiti za metar, a za vrijeme izvođenja radova neće biti zatvorena, već će jedan koridor biti stalno otvoren za prolaz plovila. Stojnić je objasnio da će se veliki brodovi moći privezati jedino na vanjski gat ACI marine, jer je ostatak luke preplitak i nema infrastrukturu za tako velika plovila. (Tanja KOCIJANČIĆ)