Mecari na udaru buke i smrada s Ipsilona

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

I 12 godina od puštanja u promet pazinske obilaznice, dionice Istarskog ipsilona od Rogovica do Ivoli, mještani sela Mecari iznad Pazina žale se na probleme koje im je u pitoreskno selo donio ucrtani pravac koridora.

"Sada je još podnošljivo, ali kad dode ljeto, od petka u tri ure do nedjelje u pol noci ovdje je kao na pisti. Zbog smrada od ispušnih plinova ne možemo otvarati prozore na sjevernoj strani kuce", kaže nam gospoda Rita Velan, koja sa suprugom Ivanom živi nadomak 360-metarskog vijadukta Mecari.

Njegova gradnja pocela je još 1992., a s izvodacima radova obitelj Velan vec 13 godina vodi sudski spor za nadoknadu štete na kuci prouzrocene miniranjem. Nedavno su docekali pravomocnu presudu kojom su dobili spor.



"Dobili smo duplo manje nego ca je bila šteta, a bogzna kad ce platiti. Krov smo morali popravljati, strop u kuhinji i dnevnom boravku, pa smo morali staviti brodski pod. Popucali su nam stari zidovi, jerta, pa i šterna iz 1892.", govori Rita te nam pokazuje što su sve u i oko kuce morali sanirati.

Kad su svojedobno izvodaci došli procijeniti štetu, rekli su im da je miniranje bilo u granicama normale jer inace kandelabri ne bi ostali citavi.

"Tada sam ih dovela do starih ulaznih vrata naše kuce na kojoj je upisana 1800. godina. Trebali su voditi racuna o tome da ovo nije ni željezo, ni armirani beton", prica Velan. Iz neposredne blizine vijadukta zbog ispušnih su plinova bili prinudeni premjestiti vrtove i njive.



Rješenje dijela problema mještani vide u postavljanju bukobrana, kojima bi se osim buke sprijecilo direktno širenje ispušnih dimova prema selu.

"Imamo obecanja Bina-Istre da ce se to pokušati riješiti, a znamo da trenutno izraduju dokumentaciju", kaže nam gradski komunalni procelnik Daniel Maurovic, ciji je odjel pred godinu dana i službeno zatražio od Bina-Istre zaštitu sela Mecari od buke.

"Na tom problemu radimo vec dvije godine, a nakon provedenih analiza došli smo do zakljucka da se postavljanjem zvucnih panoa vjerojatno nece moci u potpunosti riješiti problem buke", kaže tehnicki direktor Bina-Istre Francois Chauvet.

Naime, bukobranima se sprjecava buka vozila, dok na vijaduktu Mecari vecu buku proizvodi dilatacija vijadukta, odnosno prelasci vozila preko spojeva njegovih dijelova. Chauvet kaže da su istražili mogucnost utišavanja, medutim takva je tehnologija neucinkovita kod vijadukata te velicine.

Ipak, ustvrdio je da su ishodili potrebnu dokumentaciju za postavljanje bukobrana te da bi za nekoliko tjedana mogli raspisati natjecaj. Podsjeca da ce za dvije, tri, cetiri godine poceti gradnja drugog vijadukta za koji još nisu odredili na kojoj bi se strani nalazio. Zasad je pak izvjesnije da ce se graditi na pazinskoj strani, dakle, dalje od sela Mecari.


Podijeli: Facebook Twiter