"Mea culpa" Predraga Spasojevica

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Predrag Spasojevic, istaknuti pulski graficki dizajner, u petak navecer je u prostorima galerije MMC-a Luka i galerije Aneks izložio radove iz svojeg plodnog 25-godišnjeg likovnog stvaralaštva. Izložbu naslovljenu "Mea culpa" pred mnogobrojnom publikom, mahom kolega i kreatora istarske likovne scene i struke, otvorila je povjesnicarka umjetnosti Gorka Ostojic Cvajner.

"Predrag Spasojevic jedan je od najistaknutijih aktera suvremene likovne scene u Istri.  Poznajemo ga još iz osamdesetih godina kada se na svoju inicijativu ponudio raditi promidžbene materijale za filmski festival. Vec tada svojim je darom, znanjem, profesionalnim odnosom prema radu i zanatu u gospodarskom i kulturnom miljeu stekao dugorocne saveznike i partnere kao vrijedan i educiran mladi autor. Cetvrt stoljeca profesionalnog djelovanja na podrucjima marketinga, grafickog dizajna, produkt dizajna, dizajna interijera i, recentno, dizajna kao suvremenog koncepta kojim suptilno reagira na mracne izazove današnjice Spasojevica je odredilo kao autora eticnog dizajna", istaknula je Ostojic Cvajner.

Dizajn kao takav, izmedu ostalog, ima za funkciju biti angažirana djelatnost odnosno društveni korektiv. Upravo taj epitet krasi  rad ovog istaknutog istarskog autora. U moru komercijalnih produkt dizajna, promidžbenih plakata i dizajna interijera, ponajbolji i autoru osobno najdraži radovi jesu graficki procišceni "Cocaine chic" i "Tolerancija". Radi se o dva rada koja ponajbolje opisuju Spasojeviceve umjetnicke senzibilitete te ocrtavaju njegove životne stavove. To su sažeti  radovi s  bazom u fotografskom promišljanju i minimalnim kompjuterskim zahvatima. Novijeg su datuma , a kao takvi sasvim su oprecni  ranijim radovima iz osamdesetih godina u kojima je Spasojevic gravitirao k slikarskom realizmu, gotovo barokizirane motivske prenapucenosti. Kako su se vrijeme i tehnicke mogucnosti mijenjale, mijenjao se i Spasojevicev rukopis. Sažet, jasan, britak, direktan, minimalan, skoro pa suprematisticki nastrojen autor postao je svojevrstan brend, neumoran sukreator istarskog identiteta bez kojeg Istra ne bi izgledala ovako kako danas izgleda.

Valja istaknuti autorovu povezanost s nedavno preminulim fotografom Rencom Kosinožicem s kojim je ostvario mnoga graficka rješenja medu kojima je, primjerice, vizualni identitet za Svijet Malvazije. Medu ostalim recentnim autorovim ostvarenjima tu su prijedlog naslovnice gastro vodica Turisticke Zajednice Istarske Županije, plakat sazviježda sanjara, plakat za promociju istarskih vinara, vizualni identitet Vinistre, zatim  medunarodnih izložbi vina, PUF-a, kalendara za promociju Muzeja suvremene umjetnosti Istre, ali i oprema interijera stambene gradnje.

Iako shrvan opakom bolešcu, Predrag Spaspojevic bio je nazocan, pace vrlo raspoložen  na ovoj iznimno vrijednoj kulturnoj manifestaciji te je za naš list izjavio da je posljednju izložbu imao pocetkom devedesetih u Sarajevu. Rekao je da otad nije imao potrebu javno izlagati. Zadovoljan je, priznao nam je, pulskim postavom izložbe i veseli ga što je prešao mukotrpnu prvu etapu u fazi ozdravljenja. Sudeci po odazivu publike, kvantiteti i kvaliteti izloženog, Spasojevic ima više nego dovoljno motiva da ustraje u tome. Od srca sretno!

Izložba se može razgledati do 13. studenog.


Podijeli: Facebook Twiter