Mazda: trica novog lica

Dolazak Mazde 3 na tržište očekuje se u studenome ove godine
Dolazak Mazde 3 na tržište očekuje se u studenome ove godine

Mazda 3 preuzima čitav niz stilskih elemenata od "šestice" i nastavlja znani "zoom-zoom" stil predstavljen prije punog desetljeća te najavljuje i svoje globalne aspiracije Iako je u slučaju Mazde svo vrijeme njezinog postojanja riječ o proizvođaču vrlo kvalitetnih vozila, posebna revolucija je startala prije jednog desetljeća kad se pojavljuju konture "zoom zoom" strategije.

Riječ je o sustavu koju je kvaliteti želio dodijeliti i - privlačnost. Mazdini automobili od tog vremena, posebno u slučaju limuzine 6, postaju i u estetskom, dizajnerskom smislu znatno privlačniji, a vrhunac tog osebujnog stila ostvaren je nedavno kad je predstavljena najnovija generacija Mazde6. Stoga, bilo je za očekivati ono što se i dogodilo prošlog tjedna kad su publicirane prve fotografije Mazde3: manji kompaktni model ima zapravo potpuno jednake dizajnerske "pokrete", stil jednak limuzini 6.

Vrhunska elegancija se posebno lijepo ogleda na maski, a da se pazilo na svaki detalj, na maksimalno uglađivanje svih potencijalnih izbočina pokazuje i
koeficijent otpora zraka od 0,27 što je jedan od najboljih rezultata u klasi. Dužina Mazde 3 je 4,47 metara, širina 1,8 dok joj je visina 1,45 metara što je vrlo slično mjerama i aktualne generacije. Ono što je značajnije naraslo je međuosovinski razmak - s 2,64 porastao je na 2,70 metara. Ono što pak pokazuje kako je "trojka" maksimalnu pažnju posvetila kabini, odnosno njezinoj prostranosti, je volumen prtljažnika od 350 litara. Većina automobila tog ranga, odnosno dimenzija, u prtljažniku ima veću "litražu", Mazda3 pak naglasak stavlja na iznimno prostranu stražnju klupu.

U zoni motora zanimljivi izbor. Prije svega kod benzinaca. Start im je s 1,5 litara i 100 KS, a slijedi onaj s 2 litre što doseže 120 "konja". Najsnažniji benzinac ima 165 KS, a kad je dizelsko gorivo u pitanju tu je 2,2 litre i 150 KS. Pomalo neobično u kompaktnoj klasi, kod drugih proizvođača često
bilježimo "downsizing" kad se iz znatno manje litraže "izvlači" slična pa čak i veća "konjaža", no ipak i ova situacija ima svoj odgovor. Mazda s modelom 3 očito snažno pogledava prema sjevernoameričkom kontinentu. S obzirom da se tamo značajnije promijenio "ukus" kupaca, "trojka" ima nemale šanse postati jednim od traženijih automobila.

Dolazak Mazde 3 na tržište, kad je riječ o hatchback modelu s pet vrata očekuje se u studenome ove godine, premijera je na frankfurtskom salonu automobila u rujnu dok je o cijeni krajnje nezahvalno kalkulirati.


Podijeli: Facebook Twiter