Za desetak dana na hrvatsko će automobilsko tržište stići opasni konkurent opelovoj insgniji, hondinom accordu, volkswagenovom passatu, škodinoj octaviji i ostalim pripadnicima segmenta srednjeklasnih limuzina.
Riječ je o mazinoj novoj "šestici", drugom serijskom modelu u gami (prvi je bio CX-5) koji objedinjuje inovativnu Skyactiv tehnologiju te novu dizajnersku filozofiju tvrtke nazvanu "Kodo - duša pokreta".
Kodo filozofiju karakteriziraju krilca na prednjem kraju, položena duž donje strane rešetke sve do prednje strane s dubokim linijama. Nakrivljena prednja ksenonska svjetla nalikuju mačjim očima, a elegantna karoserija daje sportski dojam. Bočna kupeovska linija automobila sjajno se spaja sa stražnjim krajem, dok nakrivljeni dizajn stražnjih svjetala doprinosi privlačnom izgledu i nadopunjuje dinamičnu estetiku. Cjelokupan dojam upotpunjuju atraktivni 19-colni aluminijski naplatci.
Mazda 6 mjeri 4.865 mm u dužinu, 1.840 u širinu te 1.450 u visinu, što je čini 110 mm dužom, 45 mm širom te 10 mm nižom od prethodnog modela. Japanci tvrde da je riječ o najaerodinamičnijem automobilu u klasi - koeficijent otpora zraka iznosi 0.26 Cd. Nadalje, međuosovinski razmak je produljen pa sada putnici na stražnjoj klupi imaju više prostora za koljena. Danak prostranoj kabini platio je prtljažnik, koji je smanjen s 519 na još uvijek vrlo solidne 483 litre. Treća generacija "šestice" nešto je lakša u odnosu na prethodnicu (najlakši model teži 1.340 kg), prije svega zbog povećane upotrebe čelika visoke elastičnosti, uz istovremeno povećanje torzijske krutosti šasije za 30 posto.
Atraktivna vanjština prenesena je u unutrašnjost. Bijelo pozadinsko svjetlo instrumenata i tipki naglašava sportski i moderni dojam vozačkog okruženja. Audio i navigacijski podaci prikazuju se na 5,8-inčnom TFT touchscreenu, a opcija je i navigacija.
Materijali su izuzetno kvalitetni, kao i završna obrada. U vozna svojstva novih "šestica" imali smo se prilike uvjeriti na 160 km testne rute od lisabonskog aerodroma preko mosta Vasco da Gama do lučkog grada Setebula, odakle puca pogled na turistički poluotok Troia, ujedno naše odredišnu točku.
Najprije smo isprobali snažnijeg dizelaša, 2,2-litarski Skyactive-D agregat od 175 KS i 420 Nm dostupnih pri 2.000 o/min. Uparen sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem, automobil gotovo brutalno ubrzava i u svakom trenutku osigurava velike zalihe snage. Konkretno, stotku hvata za 7,8 sekundi i doseže 223 km/h uz prosječnu potrošnju od 4,5 litara na 100 km, čemu značajno doprinosi ugrađeni "start&stop" sustav i regenerativnim kočionim sustavom I-Eloop. Manje zahtjevnim kupcima na raspolaganju je nešto blaža varijanta sa 150 KS i 380 Nm.
Ipak, prava zabava počela je kad smo sjeli u benzinsku 2,5-litarsku inačicu od 192 konjske snage, uparenu s robotiziranim šesterostupanjskim mjenjačem, koji osim vrlo uglađenog automatskog moda osigurava i ručne izmjene putem polugica iza upravljača, što čini vrlo brzo i precizno. Kad se ovako zanimljiv mjenjač i snažan agregat usklade s vrhunskim ovjesom, koji savršeno balansira udobnost i dinamiku, automobil naprosto vapi za pritiskanjem gasa. Uz McPherson sustav sprijeda i multilink straga moguće je voziti vrlo brzo a da prelasci preko neravnina ne tresu bubrege putnika.
U ponudi benzinaca još je jedan, onaj ulazni model - Skyactive G dvolitraš od 150 konjskih snaga s 210 Nm pri 4.000 o/min.
Što se opremljenosti tiče, u ponudi su tri bogata paketa: Emotion, Challenge i Revolution, a ima i četiri nove boje: "Soul Red Mettalic" crvenu, "Blue Reflix Mica" plavu, "Meteor Grey Mica" sivu i "Jet Black Mica" crnu.
Na hrvatsko tržište mazda 6 stići će za desetak dana, a početna joj je cijena 189.900 kn. (piše K. TADIJIĆ)