Poticaji za dovodenje domacih turista na domace destinacije povecat ce broj maturalnih putovanja u našoj zemlji, tvrde u Ministarstvu turizma koje je objavilo da mu je dosad za poticaje za maturalce pristiglo 35 zahtjeva putnickih agencija koje planiraju u hrvatske turisticke destinacije dovesti oko 15 tisuca ucenika.
Time je obuhvaceno više od trecine ukupnog broja hrvatskih srednjoškolaca koji ce ove godine ici na maturalno putovanje, hvale se u Ministarstvu. Poticaji su se davali za paket-aranžmane s najmanje cetiri nocenja u pred i posezoni, a agencije ce za dovodenje takvih turista dobivati 200 kuna po putniku.
Zadovoljan je i Boris Žgomba iz Udruge hrvatskih putnickih agencija koji kaže da je veci broj srednjoškolaca nego lani koji ostaju u zemlji. Istice da godišnje na maturalna putovanja odlazi od 45 do 50 tisuca srednjoškolaca.
Poticaji pojeftinjuju maturalce po Hrvatskoj
- Poticaji su namijenjeni krajnjim potrošacima, oni ce na kraju paket-aranžman platiti manje. Primjerice, ako nocenje košta 150 kuna, a rijec je o aranžmanu s cetiri nocenja, gost to nece platiti 600, nego 400 kuna. Mi agencije smo u tom poslu samo posrednici. Mislim da ce od velike pomoci biti i najavljena mjera Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta da se maturalna putovanja mogu organizirati tokom citave godine, kazao je Žgomba.
Istice i da su hrvatska odredišta u odnosu na strana puno povoljnija.
- Naravno, manje košta prijevoz do nekog hrvatskog odredišta nego do španjolskog ili ceškog. Takoder su konkurentne i cijene hotela. Inace, od stranih destinacija maturanti se najcešce odlucuju za Prag, Španjolsku, Italiju ili Grcku, dok od domacih istarski maturanti biraju Zagreb i Varaždin ili pak srednju i južnu Dalmaciju, veli on.
Marin Levak, koji je u pulskoj agenciji Uniline zadužen za organizaciju maturalnih i ostalih dackih putovanja, veli da su se oni prijavili na natjecaj Ministarstva i HTZ-a.
- Ti su poticaji pozitivna stvar za same putnike jer ce dobiti jeftiniji aranžman. Medutim, ta su putovanja puno interesantnija za dacke ekskurzije, nego za maturalce. Teško da ce se promijeniti neke navike koje postoje od prije. Maturanti odabiru putovanja gdje mogu nešto više vidjeti i usput se dobro zabaviti, a osim toga na putovanjima po Hrvatskoj su bili tijekom osnovne i srednje škole, veli Levak.
Zbog besparice opada i interes
Za razliku od Unilinea, pulska agencija Zeatours, koja je takoder specijalizirana za prodaju maturalnih i dackih putovanja, nije predala niti jedan zahtjev za dobivanje poticaja.
- Bila nam je prekomplicirana citava procedura podnošenja zahtjeva i sakupljanja dokumentacije, a sredstva su mala, tako da smo se u to vrijeme okrenuli prodaji skijaških aranžmana, veli Floris Milohanovic iz te agencije. Nije mu jasno za koga su ti poticaji uopce doneseni kada je procedura za njihovo dobivanje tako komplicirana.
- Osim toga, sumnjam da ce ovi poticaji promijeniti trend maturanata za odlazak u inozemstvo. Cinjenica je da im pet dana u Dubrovniku dode isto cjenovno kao i osam dana u Pragu, kaže Milohanovic. Uz to, veli da iz godine u godinu opada interes za maturalnim putovanjima zbog besparice.