Matijaševic: Odvojiti Uljanik od ostalih brodogradilišta

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Najgori je moguci trenutak za pokretanje privatizacije u hrvatskim brodogradilištima, upozorio je jucer Ozren Matijaševic, celnik Hrvatske udruge sindikata, koja u brodogradilištima broji 6.500 clanova. Nitko, upozorava on, ne spominje jedan vrlo «zanimljiv» detalj iz uvjeta privatizacije, koji kaže da buduci vlasnici brodogradilišta moraju u pet godina, koliko ce moci trajati restrukturiranje poduzeca, uložiti vlastitih doprinosa u iznosu od minimalno 40 posto od onoga što je država uložila u to brodogradilište kroz subvencije.

- Dat cu vam samo primjer Kraljevice, za koju to znaci ulaganje od najmanje 70 milijuna eura, u trenutku kad se ocekuje još barem godina recesije, za brodogradnju i više godina, odnosno u trenutku kad su svjetske brodarske kompanije u krizi, kad je enormno smanjena potražnja za novim brodovima i kad je broj zainteresiranih za kupnju strahovito smanjen, rekao je na konferenciji za novinare Matijaševic, podsjecajuci na uvjet Bruxellesa da se brodogradilišta privatiziraju u dva kruga, u protivnom sva, osim Uljanika, idu u stecaj.

- Pozivam potpredsjednika Vlade i ministra gospodarstva Damira Polanceca da mu ne padne na pamet donijeti odluku o privatizaciji Uljanika a da prethodno ne razgovara sa sindikalnim predstavnicima, rekao je Matijaševic. Dodao je da je realno ocekivati da zainteresiranih za ostala hrvatska brodogradilišta uopce nece biti. Alternativa je, kaže, odvajanje Uljanika od ostalih, a zatim uspostava posebnog holdinga, koji bi objedinio sve službe hrvatskih brodogradilišta i za njih ujedinjeno nastupao na tržištu, umjesto da naša brodogradilišta konkuriraju jedno drugom. Na taj nacin gubitaka više ne bi bilo, osim onih na tecajnim razlikama i kamatama. Samo u Brodosplitu, naveo je Matijaševic, tecajne razlike i kamate cine 58 posto ukupnih gubitaka tog brodogradilišta.


Podijeli: Facebook Twiter