Matešić: Okrenuti se turizmu doživljaja

Meri Matešić, od 1. studenoga nova direktorica HTZ-a (Tonči PLAZIBAT/CROPIX)
Meri Matešić, od 1. studenoga nova direktorica HTZ-a (Tonči PLAZIBAT/CROPIX)

Od 1. studenog odgovorno mjesto šefa nacionalne turističke zajednice prvi put preuzima žena, Zadranka Meri Matešić (1974.). Matešić je s 27 godina počela raditi u turističkoj agenciji Interalfa u Zadru, a nakon toga do 2008. radi u turističkom poduzeću Borik gdje je od recepcije u hotelu Puntamika i mjesta pomoćnice voditelja prodaje i rezervacija stigla do funkcije direktorice prodaje i promocije. U međuvremenu hotelsku kuću Borik preuzima austrijski Falkensteiner, a Meri Matešić početkom 2008. odlazi za direktoricu predstavništva HTZ-a u Londonu.

- Koji je Vaš cilj kao direktorice HTZ-a u predstojećem mandatu?

- Prvi zadatak u ovome trenutku je definiranje i usvajanje našega programa rada, koji zahtijeva puno aktivnosti koje treba vrlo brzo započeti. Tu je i priprema nastupa na londonskom turističkom sajmu WTM, za nas važna prezentacija na britanskom tržištu. U svakom slučaju, naglasak će biti na profesionalnosti i stručnosti u obavljanju svakoga radnoga zadatka. Uz to, i dalje se trebamo čvrsto pozicionirati na ključnim europskim tržištima, prije svega u Njemačkoj, Austriji, Sloveniji, Italiji, ali i Velikoj Britaniji.

Njemačka i Velika Britanija su dva najjača svjetska tržišta, koja generiraju najveći broj putnika. Imamo najveću sezonalnost na Mediteranu, koja se može i treba riješiti kroz stvaranje turizma doživljaja i kvalitetnog turističkog proizvoda kada nema dovoljno sunca i kupanja u moru uopće i pozicioniranje na tržištima koja nam te goste u pred i posezoni mogu dati – britansko, skandinavsko, njemačko, austrijsko.

Naravno, ne zanemarujemo ni ostala tržišta. Za ova sjevernoeuropska trebaju nam i aviolinije, odnosno strateško povezivanje s ključnim touroperatorima. Naša apsolutna prednost jest što smo mi najbliže europsko more, na oko dva sata leta od Londona i Frankfurta ili Stockholma, te što imamo očuvanu prirodnu i kulturnu baštinu. Trebamo i možemo razvijati city i vikend break odredišta te nastaviti razvijati turizam na kontinentu, koji je veliki zeleni potencijal Hrvatske.

- Iako već zapravo imate zacrtane planove o tome što morate ostvariti u idućem razdoblju, što konkretno osobno vidite kao najveći izazov upravljanja HTZ-om?

- Najveći izazov na novoj funkciji bit će mi zaokret u načinu rada i promocije, posebno kroz korištenje novih tehnologija i društvenih mreža, poticaj i suradnja s regionalnim turističkim zajednicama te stvaranje turizma doživljaja i razvoj marketing-brendova kroz destinacijske menadžment-organizacije i kompanije. Ljepote prirodne i kulturne baštine su nesporne, ali sve to treba upakirati u doživljaj koji će svaki gost konzumirati i ponijeti sa sobom kao nezaboravnu uspomenu. Nužni su osmijeh, ljubaznost, kvaliteta, profesionalnost i promptnost u radu i komunikaciji sa svakim gostom i poslovnim partnerom. Naravno, u svemu tome vidim i mogućnost daljnjeg profesionalnog razvoja.

- Istra nosi trećinu turističkog prometa Hrvatske, a time i prihoda od boravišne pristojbe i članarine, sredstava kojima se financira sustav TZ-a. Što u pogledu promocije ova regija može očekivati u idućem razdoblju od HTZ-a?

- Kvalitetnu i uspješnu suradnju. Pitanje kvalitetnog upravljanja destinacijom ključ je njezinog uspjeha, a turističke zajednice i privatni sektor moraju kvalitetnije i uspješnije komunicirati, s ciljem postizanja veće kvalitete ponude i uspješnosti pojedinog odredišta.

- Koji je potencijal u našem turizmu po Vašem mišljenju dosad bio nedovoljno iskorišten, i zašto?

- Trebamo stvarati turizam doživljaja i jače promovirati određene proizvode poput enogastronomije, golfa, bike, nautike, aktivnog turizma i sličnog. Time obogaćujemo i proširujemo ponudu koja nije nužno vezana, posebno u pred i posezoni, uz obalu. (Razgovarala Barbara BAN)

CIJELI RAZGOVOR U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter