Brijunsko otocje bi, prema pisanju Poslovnog dnevnika, trebalo biti dio lanca od 12 ekskluzivnih marina što ih do 2017. godine planira otvoriti zagrebacka tvrtka Princeza Jadrana.
Prve cetiri marine, navodi u utorak Poslovni dnevnik, bit ce na Lastovu, Kapriju, Mljetu i Lošinju, te bi trebale biti izgradene do 2013. uz koncesiju od 20 ili 30 godina. Žarko Galic, direktor tvrtke, za Poslovni je izjavio da na jesen pocinje izrada projekta za ta cetiri objekta, dok bi Brijuni trebali doci na red u posljednjoj fazi, 2017. godine. Marine bi se trebale nalaziti i na Korculi, Vrgadi i Dugom otoku, kao i Olibu, Šipanu, Visu i Hvaru. Projekt je težak 350 milijuna eura, a novac je, kaže Galic, pronaden u dogovoru sa stranim partnerima. Marine ce biti povezane zrakoplovima, odnosno hidroavionima, a moci ce ugostiti i mega-jahte.
- Posao nam otežava i to što planiramo otvoriti nauticke centre u dva nacionalna parka (Brijuni, Mljet) i jednom parku prirode (Lastovo), no ako postoje marine na Kornatima i hoteli na Plitvicama, ne vidim zašto mi ne bismo mogli napraviti projekt po najvišim ekološkom standardima, izjavio je Galic za Poslovni.
Medutim, upravitelj Javne ustanove Nacionalni park Brijuni Eduard Kolic, zamoljen za komentar planova zagrebacke tvrtke, istice da izgradnja marine ne dolazi u obzir.
- Prostornim planom Nacionalnog parka odredeno je što se sve na Brijunima može graditi. Taj plan donosi Republika Hrvatska, a ne jedinica lokalne samouprave. Rijec je o posebnom planu koji se ne može mijenjati i u njemu ne postoje nikakvi parametri koji bi odredivali da se na tom otoku uskoro gradi marina. Sa sigurnošcu tvrdim da do izgradnje marine na Velom Brijunu nece doci, rekao je za Glas Istre Eduard Kolic. (C. B. G.)