Marcanci cijelo ljeto bez javnog prijevoza

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Stanovnici nekolicine prigradskih naselja Puljštine ovog ljeta morat ce se snalaziti kako znaju i umiju da dodu do Pule - naime, uvodenjem ljetnog voznog reda javnog prijevoza Pulaprometovih autobusa, koji je na snazi od 17. lipnja i trajat ce do 1. rujna, opcina Marcana ostala je bez ijedne autobusne linije u ljetnoj sezoni, bez vecernjeg autobusa nakon 21 sat iz Pule je podrucje Vodnjana, a reducirane su i linije za Valturu.

Novi ljetni vozni red izazvao je poprilicno gnjevne reakcije mještana naselja koja su prikracena za dosadašnje autobusne linije, a ponavlja se i isti problem zbog kojeg su nam se javljali citatelji i prošle godine. Naime, citateljica iz Vodnjana nam se žali da joj radno vrijeme u jednoj pulskoj trgovini završava u 21 sat te cesto i nešto kasnije, a posljednji autobus za Vodnjan iz Pule sad polazi u 20.20 sati. Stoga ce ocito da ce se Vodnjanci, koji poput nje rade u poslijepodnevnoj smjeni, u vecernjim satima morati snalaziti kako ce s posla stici kuci.

- Lani smo imali zadnji autobus u 21.30 sati pa kako su mogli lani, mogu to organizirati i ove godine. Pitala sam u Gradu Vodnjanu može li se i ove godine uvesti zadnja linija u 21.30 sati, rekli su da ce me obavijestiti, ali još nisam dobila nikakav odgovor. Po ljeti svi sezonci rade do 21 ili 22 sata, a u Pulu putujemo i mi koji radimo u trgovinama, u MUP-u, Domu zdravlja, itd., pa vecernji autobus bude pun. Nadam se da ce nam netko izaci u susret, ako treba potpisivati cemo i peticiju. Ne može se ovako jer nismo svi motorizirani, navodi trgovkinja iz Vodnjana.

Ako se ne uvede kasnija vožnja, navodi, morat ce, kaže citateljica, taksijem odlaziti iz Pule u Vodnjan i na to ce trošiti cijelu placu. Mjesecnu kartu za autobus placa 400 kuna, što zasigurno nije mali izdatak.

Zbog reduciranih vožnji, slicni su problemi nastali i u drugim naseljima poput Valture gdje je ljeti pak ukinuta poslijepodnevna vožnja iz Pule. Stoga nakon 15.30 sati stanovnici Valture nemaju mogucnost vratiti se kuci. Iz Valture je ukinuta i jutarnja vožnja koju su koristili uglavnom radnici. Uvodenjem ljetnog voznog reda ukinute su autobusne linije u opcini Marcana koje su, osim Marcane, s Pulom povezivale i Pavicine, Kavran, Krnicu i Rakalj.

Za razloge ukidanja spomenutih prigradskih linija upitali smo direktora Pulaprometa Igora Škatara, koji nam je odgovorio da je broj polazaka autobusa reduciran zbog financijskih razloga kao i smanjenog kapaciteta. Naime, kako navodi, buduci da Pulapromet u voznom parku sada ima 34 autobusa, a lani ih je imao 37, prijevozna usluga morala se korigirati i prilagoditi nastaloj situaciji.

- Uslijed ekonomske krize koja je zahvatila sve u našem okruženju pa tako i jedinice lokalnih samouprava, one nisu više u mogucnosti dodatno sufinancirati prijevoz, a niti prijevoznik više nema unutarnjih rezervi kojima bi se isto moglo omoguciti. Ovakav vozni red bit ce u primjeni za ljetnu sezonu, zakljucuje Škatar. (P. LUKEŽ)

VIŠE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter