Manji PDV u turizmu - više posla i gostiju

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Više posla, investicija i gostiju. To se dogodilo Njemackoj kada je 2009. godine u svom paketu za poticanje gospodarstva uslijed zahuktale recesije smanjila PDV u svom hotelijerstvu s 19 na sedam posto.

To je jedan o uspješnih primjera kako zapravo smanjenje PDV-a može utjecati na gospodarski rast u turizmu, što priželjkuje i novi ministar turizma Veljko Ostojic koji je medu prioritete u svom buducem cetverogodišnjem mandatu naveo upravo smanjenje PDV-a u turizmu na osam do deset posto.

Trenutno se u hrvatskom hotelijerstvu primjenjuje stopa od 10 posto PDV-a, ali samo selektivno na smještaj, dok se sve ostale usluge oporezuju s 23 posto. Stopa PDV-a od 23 posto vrijedi i za sve usluge u ugostiteljstvu. Promjenama koje priželjkuje Ostojic Hrvatska bi se zapravo u ugostiteljstvu ujednacila po visini PDV-a s nekim zemljama u Europi kao što su Italija i Austrija, koje u hotelijerstvu i ugostiteljstvu imaju PDV od 10 posto.

Hotelijerima bi to, kažu, definitivno bio zamašnjak. Vele da bi takav potez sigurno potaknuo nove investicije i zapošljavanja.

- Smanjenje PDV-a povecalo bi konkurentnost hotelijerstva u odnosu na ostale nama konkurentske mediteranske zemlje i zapravo bi se izjednacili uvjeti koje imamo u hrvatskom turizmu s onima u tim zemljama. Jedno je sigurno - takvo smanjenje PDV-a moglo bi utjecati na smanjenje cijena u ugostiteljstvu, smatra predsjednik Uprave umaškog Istraturista Željko Kukurin.

Ugostitelji ocekivano oduševljeni

Kako se i ocekivalo, najavom smanjenja PDV-a, što zapravo vec duže vrijeme zahtijevaju, oduševljeni su ugostitelji koji kažu da ce to donijeti novu živost na restoransku scenu. Danilo Skoko iz poznatog ribljeg restorana Batelina u Banjolama najavio je smanjenje cijena u restoranima.

- Ovaj potez Vlade bio bi poticaj i ugostiteljima i turistickim djelatnicima da usklade svoje cijene s cijenama u okruženju. Time bi se smanjila cijena proizvoda te bi restoranska potrošnja bila dostupnija gostima. To bi u svakom slucaju bilo bolje za potrošace, a i cijene bi bile primjerenije ovom socijalnom i društvenom trenutku. Potrošnji bi se dao vjetar u leda i pokrenuo bi se jedan novi ciklus, smatra Skoko (Piše Barbara BAN)

VIŠE O OVOJ TEMI U TISKANOM IZDANJU.


Podijeli: Facebook Twiter