Manje neregistriranih vozila na istarskim cestama

Vlasnik vozila kojem je istekla registracija dužan je u roku od 15 dana vratiti pločice (Arhiva)
Vlasnik vozila kojem je istekla registracija dužan je u roku od 15 dana vratiti pločice (Arhiva)

Statistike Policijske uprave istarske pokazuju da istarski vozači sve više vode računa o pravovremenom produženju obvezne godišnje police osiguranja i tehničkog pregleda. Pogodovali su toj činjenici visoke novčane kazne, ali i smanjenje cijena obveznog godišnjeg automobilskog osiguranja koje danas prosječno košta 1.512 kuna.

Ipak, tijekom prošle godine na istarskim je prometnicama evidentirano 1.458 prekršaja isteka važenja prometne dozvole i upravljanja neregistriranim vozilom, što je smanjenje za 357 prekršaja u odnosu na 2012. Prekršiteljima je propisana kazna za upravljanje neregistriranim vozilom u iznosu od dvije tisuće kuna, a ukoliko je od isteka prometne dozvole prošlo više od 15 dana - dodatnih 700 kuna zbog neodjavljivanja vozila.

Konkretno, lani su zabilježena 2.043 prekršaja neodjavljivanja vozila 15 dana nakon isteka prometne dozvole, 600 manje negoli je zabilježeno 2012. godine. Dio prekršaja utvrđen je kontrolom prometa neposredno od policijskih službenika, a veći dio uvidom u službene evidencije MUP-a.

Vlasnici vozila koji nemaju mogućnosti produžiti registraciju moraju vratiti registracijske pločice i prometnu dozvolu. Ovisno o želji vlasnika, pločice se poništavaju ili čuvaju narednih 90 dana, a trošak odjave iznosi 20 kuna koje treba odvojiti za državni biljeg. Lani je tako na području PU istarske odjavljeno 1.975 automobila, što je veliko smanjenje u odnosu na prethodnu godinu kada je s prometnica "nestalo" čak 3.928 vozila.

MUP ima ovlasti odjaviti vozilo bez vraćanja prometne dozvole i registracijskih pločica ako je od isteka proteklo više od jedne godine.

No, što se točno događa u slučajevima kada prometni policajac zatekne neregistrirano vozilo u prometu? Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, dužan je trenutno isključiti iz prometa takvo vozilo te s njega skinuti registarske pločice, a uklanjanje vozila postaje vlasnikova briga. Vuča vozila je zakonom zabranjena, dakle vlasniku preostaje jedino angažman vučne službe, što ga može koštati od 500 kuna naviše. U Istri nema namjenskih spremišta takvih automobila jer bi, kako tvrdi Boris Siljan iz pulskog HAK-a, troškovi dovoženja i deponiranja automobila već nakon dvadesetak dana dosegnuli iznos produženja registracije, stoga postoji bojazan da vlasnik ne bi uopće došao po svoje vozilo.

U slučaju da vozilo koje je isključeno iz prometa ostane duže vrijeme uz prometnicu, reagira komunalna služba koja najprije obavještava vlasnika i nalaže da sam ukloni vozilo, a potom vozilo odvozi na otpad. (K. TADIJIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter