Manipulativna magija politike i pitanje znanja

Izložba Dorote Smrkinić dio je izlagačkog projekta V.I.T.R.I.O.L
Izložba Dorote Smrkinić dio je izlagačkog projekta V.I.T.R.I.O.L

U labinskom KuC-u "Lamparna" druga polovica prosinca bila je u znaku izložbe mlade umjetnice Dorotee Smrkinić pod nazivom "Zapisi". To je bila četvrta u nizu izložbi pod zajedničkim nazivom V.I.T.R.I.O.L. koje je osmislio umjetnički voditelj Labin Art Expressa XXl, Damir Stojnić, a kojim propituje odnos umjetnosti i alkemije, ali i odnos s najnovijim postulatima znanosti na relaciji Teorije Kaosa, te kvantne i astro-fizike i mehanike.

Želja za moći

Dorotea Smrkinić se na izložbi predstavila s dvije instalacije. Uz video instalaciju naslovljenu "Archives", izložila je i instalaciju pod nazivom "Napoleon, Snowball, Squealer, Minimus" koja se sastoji od tri tegle za zimnicu postavljene svaka u svoju staklenu vitrinu. Sadržaj tegli sastoji se od komada svinjetine namočene u formaldehid, na kojima su tetovirani magijski zapisi kojima se oživljuju mrtvaci, a koje je ova umjetnica preuzela iz knjige "Sveta magija Abramelina-Maga" Samuel Lydell McGregor-Matthersa. Sam naziv rada potječe iz djela "Životinjska farma" George Orwella, prema četiri glavne svinje koje su zagospodarile farmom.

- Rad propituje manipulativnu magiju politike koja stoji na jednako nepostojećim temeljima kao i sama Magija koja je vid atavističke želje za moći, i koja, priznali si mi to ili ne, ima konkretan utjecaj na podanike. Ovaj rad, istodobno, predstavlja neprikriveno ciničan komentar na promjene u fizionomijama naših političara, istaknuo je, uz ostalo, Damir Stojnić. On pak, video instalaciju "Archives" tumači kao autoričinu namjeru da na više nivoa problematizira pitanje znanja, te čestu koliziju između onog intuitivnog i čisto intelektualnog znanja koja se očituje kroz dijadni odnos emocionalnog i racionalnog.

Hiperbirokratizacije društva

- Isto tako, autorica se ovim radom bavi i problemom hiperbirokratizacije današnjeg društva gdje papir i pečat, prije nego naša tjelesnost, dokazuju naše vlastito postojanje. U tom smislu Dorotea Smrkinić kao simbol koristi trokut, kao najmanju moguću površinu na koju je nešto moguće zapisati, te ga boji u crno, jer je crno je prva moguća boja, ona primordijalnog Kaosa na čijem zaslonu se dogodio Veliki Prasak iz kojega je potom nastalo sve ostalo, kaže Stojnić. 

Dorotea Smrkinić rođena je u Rijeci 1988. godine. Diplomirala je slikarstvo na Akademiji primijenjenih umjetnosti u Rijeci, a već je izlagala u galeriji KuC-a "Lamparna" i Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci na izložbi "Vlast tijela/Tijelo vlasti", kao i na nekoliko skupnih izložbi u Zavičajnom muzeju grada Rovinja. Predstavila se i u inozemstvu na skupnim izložbama u Karlsruheu (Njemačka) i u znamenitoj "Origin gallery" u Dublinu (Irska). Od veljače ove godine članica je umjetničkog kolektiva Labin Art Express XXI, a djeluje i živi u Istri, Rijeci i Zagrebu.

Organizatori ističu da je ova je izložba programski bila predviđena za svibanj iduće godine, ali je na zamolbu slovenskoga umjetničkog kolektiva IRWIN njihov termin u prosincu ustupljen Dorotei Smrkinić, dok će IRWIN izlagati u svibnju iduće godine.

U petak "Subpolis"

Izložbeni program V.I.T.R.I.O.L., koji se provodi uz financijsku potporu Ministarstva kulture, za ovu se godinu završava multimedijalnom izložbom Labin Art Expresa XXI pod nazivom "Subpolis". Izložba će biti otvorena u petak, 30. prosinca. (Priredila B. Ć. J.)


Podijeli: Facebook Twiter