"Mamma Mia!" ispraćena ovacijama

Mjuzikl "Mamma Mia!" u Areni (M. ANGELINI)
Mjuzikl "Mamma Mia!" u Areni (M. ANGELINI)

Bojazni da su poklonici i obožavatelji ABBA-e naviknuti na originalne tekstove i da će publika s rezervom prihvatiti prepjeve njihovih brojnih hitova s engleskog na hrvatski jezik, pokazale su se prilično neosnovanim, sudeći prema odličnim reakcijama oko četiri tisuće posjetitelja za sve vrijeme nedjeljnog dvosatnog licenciranog mjuzikla "Mamma Mia!" u pulskoj Areni u uspješnoj izvedbi zagrebačkog Gradskog kazališta Komedija, u režiji i koreografiji Igora Barberića.

Umnogome utemeljena na svevremenskim pjesmama ove švedske megagrupe - čija kvaliteta, slava i nostalgična snaga ne jenjava i nakon četiri desetljeća, stječući lako poklonike u novim generacijama - ova melodramatična priča nosi naziv velikog hita iz 1975. godine, koji su napisali Benny Andersson, Björn Ulvaeus i Stig Anderson, a otpjevale Agnetha Fältskog i Anni-Frid Lyngstad. Smještena je na mali grčki otok, gdje 20-godišnja Sophie (Vanda Winter) uoči svog vjenčanja želi da ju do oltara prati otac kojeg nikada nije upoznala, a iz starog dnevnika svoje vrlo nekonvencionalne majke Donne (Renata Sabljak) saznaje da postoje tri kandidata.

No, osim što je hrabra, odluka da se pjeva na materinjem hrvatskom jeziku je i normalna, s obzirom da je suštinski riječ o kazališnoj predstavi. K tome, ova hrvatska inačica igra se po dobrom, razigranom prijevodu i adaptaciji Dražena Bratulića, inače rođenog Pazinjana. No, s druge strane, i nemali broj stranih turista dobro je reagirao na cijelu predstavu, što pak potvrđuje višu razinu cjelokupne scenske (glazbene, glumačke, plesne) izvedbe.

Kad je riječ o glazbenim izvedbama, ovacijama su ispraćeni vrhunci predstave - izvedbe "Super Trouper", "Dancing Queen" ('Kraljica podija'), kao i iznimno dojmljiva solo izvedba Renete Sabljak "The Winner Takes It All" ('Jači uzme sve') u drugom dijelu predstave, a koju je 1980. ovjekovječila jedna i neponovljiva Agnetha Fältskog. Pritom se zvuk (i glazba i glasovi glumaca) bolje čuo u parteru, nego li na kamenim stepenicama.

Kvalitetnim orkestrom ispod bine, posebno pojačanim s nekoliko klavijatura, ravnao je Dinko Appelt. Većina skladbi, posebno refreni, pojačani su matricama pratećih vokala, što je i legitimno i razumljivo, posebno ukoliko se zna da su sugestivna višeglasja, k tome sjajno producirana, jedno od bitnih obilježja ABBA-e. Domišljata scenografija Dinke Jeričević, koja stvara uvjerljivu atmosferu mitskog grčkog otočića, istodobno omogućujući brze izmjene scena, možda je za scenu Arene, koja nije klasično manje kazalište, zahtijevala dodatna, bogatija scenografska rješenja. Scena plesa ronilaca s perajama bila je, pak, vizualno najdojmljivija.

Ova svjetska hit predstava premijerno je postavljena na londonskom West Endu 1999., prema originalnom scenariju britanske dramaturginje Catherine Johnson.

U velikom finalu, publika je u Areni na nogama i ovacijama ispratila vokalne izvedbe cijelog ansambla Komedije, koji je zaključno ponovno izveo "Mamma Mia" i "Dancing Queen" te zaključnu i jedinu u engleskom originalu - skladbu "Waterloo".

S puno plesa i šale, publika je, s jednom duljom pauzom, uživala u dva i pol sata dinamične i slikovite zabave i u najpoznatijim hitovima ABBA-e, a uz već spomenute, dušu su razgalili i nježnija "I Have A Dream", "Money, Money, Money", "SOS", "Gimme! Gimme! Gimme!", a posebno je dobro reagirala na "Voulez-Vous" i "Chiquititu".

Odlična Puljanka Nina Kaić Madić kao "Rosie"

Žene su dominirale, nadvisivši i u pjevanju i u glumi muške kolege, a prije svih Renata Sabljak (nekonvencionalna majka Donna), zatim Vanda Winter u ulozi njene kćeri Sophie, dok se uvjerljivom ulogom neovisne Rosie posebno istaknula rođena Puljanka Nina Kaić Madić, koja je najviše nasmijavala publiku. Usput, njen je suprug, vješt u spravljanju koktela, na jednom manjem šanku pravio publici plavo obojeni koktel s votkom "Mamma Mia". Već stereotipno, Mila Elegović dobila je ulogu seksepilne Tanyje, a odigrala ju je korektno, uz dojmljive plesne dionice.

U muškoj postavi donekle je na visini bio Đani Stipaničev, odigravši arhitekta Sama, najizglednijeg od triju Sofijinih 'očeva' koji u završnom obratu izjavljuje ljubav i nakon 21 godine prosi Donnu. Blijed je u glumi, ali i u pjevanju bio Luka Nižetić (nesuđeni mladoženja Sky), a čudi da svoju solo izvedbu nije dobio glasom nadareni Ervin Baučić (potencijalni otac Bill). (Zoran ANGELESKI, snimio Manuel ANGELINI)


Podijeli: Facebook Twiter