Malim brodarima prijeti nestanak

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Male brodare treba osloboditi placanja trošarina na gorivo, jedan je od zahtjeva, izrecenih na konferenciji za novinare u srijedu u pulskoj Obrtnickoj komori, predsjednika Sekcije brodara Valter Grubica novoj Vladi.

Rijec je o problemu koji vec dugo tišti brodare i koji bi, po rijecima Grubice, trebalo riješiti prije ulaska Hrvatske u EU.

- Ako to ne ucinimo, realna je mogucnost da mali brodari nestanu zbog nebrige države, odnosno Vlade. Bez ukidanja trošarina necemo biti u ravnopravnom položaju u odnosu na brodare u susjednim zemljama.

Naime, u Italiji, Sloveniji, ali i primjerice Turskoj i Grckoj, brodarima se ne naplacuju trošarine. U Italiji su ukinuli trošarine svim privrednim subjektima na moru, osim brodovima za sport i razonodu.

I mi tražimo da se isto ucini prije ulaska u EU kada je neminovan i dolazak stranih brodara na naše podrucje, upozorio je Grubica, istaknuvši da u Hrvatskoj trenutno egzistira oko 520 malih brodara koji obavljaju djelatnost poludnevnih, cjelodnevnih i kružnih putovanja.

Po njemu je cijena goriva u Hrvatskoj viša i do 60 posto od cijene koju njihovi kolege placaju u EU-u, što je još jedan od aduta u zahtjevu koji mali brodari upucuju Vladi. Traže i da ih se izuzme od placanja naknade za financiranje gradenja i održavanja javnih cesta, što po litri iznosi 1,2 kune.

- Apsurdno je da u cijeni goriva placamo cestarinu, a plovimo morem. Smatramo da nam se to ne bi smjelo naplacivati, buduci da u svom poslovanju kao osnovno sredstvo za rad koristimo brod, a ne javne ceste, kazao je Grubica.

Traže i da udu u upravna vijeca luckih uprava, ali ne kao predstavnici brodara, vec Obrtnicke, odnosno Gospodarske komore. Grubica je istaknuo da se iz upravnih vijeca treba povuci politika i ustupiti mjesto struci.

Pitanje koncesijskog odobrenja koje mali brodari placaju 100 kuna po putnik takoder im je sporno. Grubica istice da veliki brodari, poput Jadrolinije, takvo što ne placaju.

- Placamo svjetlarinu i upisninu broda, pa je apsurdno da placamo i koncesijsko odobrenje. Bolje bi bilo taj novac upotrijebiti u nadgradnju naše struke da bismo podigli razinu sigurnosti naših brodova, zakljucio je Grubica.


Podijeli: Facebook Twiter