"Javljam vam prvima jer nas je Glas Istre stalno podupirao i pratio, da su europski pregovaraci odlucili dati nam pet godina vremena da se prilagodimo uvjetima europskog tržišta, odnosno imamo pet godina odgode kabotaže. To sam saznao jucer od glavnog hrvatskog pregovaraca Vladimira Drobnjaka, s kojim smo imali službeni sastanak u uredu Vlade. Dopis o odobravanju odgode kabotaže stigao je, kako nam je rekao gospodin Drobnjak, prošlog petka", rekao nam je danas porecki brodar Valter Grubica, predsjednik Sekcije malih brodara u Cehu prijevoznika pri Hrvatskoj obrtnickoj komori.
Podsjetimo, Grubica je u ime malih brodara uvjeravao najprije hrvatske politicare, a potom i pregovarace da s EU-om dogovore odgodu kabotaže (pravo prijevoza putnika stranim brodarima u domacim vodama, op. a.) na 10 godina, ne bi li brodari imali vremena obnoviti flotu i lobirati za donošenje zakona koji ce im omoguciti opstanak u uvjetima velikog europskog tržišta, s kojeg su im najveca prijetnja suvremeni, brzi i veliki izletnicki brodovi i kruzeri.
Odobreno im je upola manje vremena, ali i to je prilika da nešto ucine jer, kako je rekao Grubica, do sada mali brodari nisu uspjeli iz pretpristupnih fondova dobiti ni lipe za obnovu flote, a nisu ni stigli tražiti novac jer su se bavili dokazivanjem da uopce postoje, ponajprije domacim politicarima.
Prica je žešce krenula naprijed nakon poreckog sastanka pocetkom 2005., kada je koordinacija udruga brodara s citavog hrvatskog Jadrana odlucila ne prepustiti se sudbini - prilike su bile takve da je najizglednije bilo da ce mali brodari na pragu Europske unije nestati s lica zemlje. Ali, otad su uspjeli isposlovati osnivanje Sekcije malih brodara u HOK-u, Grubica je postao predsjednikom sekcije i poceo sa službenim razgovorima s kljucnim osobama koje su mogle pomoci u promociji interesa ove skupine obrtnika.
Grubica je u ovu pricu unio neiscrpnu energiju, a njegovo je ime postalo sinonim za interese hrvatskih malih brodara i prije no što je postignut uspjeh u odgodi kabotaže, makar i upola kraci od traženog. U meduvremenu su brodari, koji su dokazali da postoje i da nece šutjeti dok propadaju, uspjeli dobiti i nešto novca iz državne blagajne za obnovu flote, a od 2007. godine država im vraca i dio cijene goriva. Sada se mogu usredotociti na traženje novca iz europskih fondova za prilagodbu uvjetima poslovanja na zajednickom tržištu. Imaju za to pet godina vremena.