Na pozornici iznad mora na Crvenom otoku nadomak Rovinja veceras ce u 21 sat nastupiti jedan od najpopularnijih hrvatskih pijanista - Maksim Mrvica. Na koncertu ce se, saznajemo, predstaviti dvama koncertnim blokovima. U prvom je naglasak na klasicnim kompozicijama ("Nocturno" Ive Maceka, Brahmsova "Rapsodija"), dok ce u drugom publika moci cuti izbor iz njegovih najpopularnijih crossover naslova.
- Na koji nacin nastaje vaš crossover program, odnosno tko bira predloške na temelju kojih se dalje stvara novi materijal? Pretpostavljam da je rijec o timu ljudi s kojima stalno suradujete.
- Naravno, to je veliki tim ljudi koji na tome rade. Prvo se odabiru kompozicije, što u glavnini cinim ja, iako i moj izvršni producent ima puno utjecaja. Ranije je to bio tim iz izdavacke kuce EMI. Nakon što se napravi ta prvotna selekcija materijala, zapocinje rad orkestratora, ostalih producenata, klavirskih aranžera, programera. Svi zajedno radimo dok se ne napravi finalni produkt. Upravo sam bio u Londonu i snimali smo moj novi crossover album, koji ce na jesen biti na tržištu, tri godine od posljednjeg - "Pure". Cetiri su Toncijeve kompozicije (Huljica, op.a.), ima ih dosta preuzetih iz Saint-Saensovog "Carnevala", a vecina su klasicne kompozicije moderne produkcije, no dosta klupski orijentirane.
- Ne stjece se dojam da se crossover žanr može preslikati na klupsku scenu i uopce na intimniji prostor. U kojem se pravcu krece i koliko je popularan u Hrvatskoj? Znam da je popularan u Aziji ili ste samo vi popularni ondje?
- Ma ovisi. Ja, primjerice, sviram klasicne koncerte za 300 ljudi, ali i crossover koncerte za 300 tisuca ljudi. Ovisi o razini produkcije, dvorani, publici. Azija je tek slucajno moj slucaj. Dogodilo se da sam tamo ostvario najvecu karijeru i najveci uspjeh. Ima velikih crossover izvodaca koji su jednako tako uspješni u Engleskoj, ali ne i u Aziji.
- Hrvatska javnost i struka davno su vas prepoznale kao vrijednog klasicnog pijanista. Jesu li zadržali taj stav i koliko se trudite održavati svoj profil klasicnog glazbenika te jeste li njime zadovoljni?
- Zadovoljan sam s cinjenicom što sam u poziciji da mogu birati. Imam na raspolaganju više modela koncertiranja - ili je to solo klasika ili solo crossover s bendom ili crossover s matricom, pa su tu klasicni koncerti uz orkestar. Nedavno sam imao koncert sa Zagrebackom filharmonijom, koja je svirala moje crossover stvari. Ima bezbroj modela i sretan sam što mogu odlucivati cime cu se predstaviti. Ove sam se godine odlucio više posvetiti klasicnoj glazbi i cesto se njome predstavljam. Jedno vrijeme sam se njoj posve posvetio, posebice u Japanu i vani. Evo, sa spomenutim se albumom zapravo vracam crossoveru, koji sam manje potencirao u posljednje vrijeme.
- Uz pripreme tog albuma vjerujem da vam je i koncertni kalendar prepun obaveza. Što pripremate nakon Crvenog otoka i pronalazite li vremena za odmor? Trenutno ste u rodnom kraju, u Šibeniku.
- Crveni otok je ustvari posljednji koncert ovog ljeta. Meni su obicno proljeca i jeseni zgusnuti, a ljeta baš i ne prakticiram provesti radno, jedino tu i tamo neke koncertice u Hrvatskoj. Vecina se mojih azijskih koncerata i u svijetu koncentrira na proljece. Prije dva tjedna sam imao koncert u Moskvi, a potom i u Varšavi gdje me pozvalo tamošnje Društvo Chopina koje ove godine slavi 200. obljetnicu rodenja velikog kompozitora. Ustvari cijela Varšava i cijela Poljska slave, a bili su pozvani mahom najbolji pijanisti svijeta. Bila mi je izuzetna cast biti njihovim gostom, a svirao sam jedan njegov koncert. Polovinom rujna imam kinesku turneju i do studenog ce biti puno posla. (Nuša HAUSER)
Polazak za Crveni otok vec u 19 sati
Brodovi za koncert koji ce zapoceti u 21 sat kretat ce s malog mola
vec u 19 sati. Karte se mogu nabaviti u objektima Maistre, Music shopa
Link u Rovinju, u Centru CD shop u Puli, frizerskom salonu As u Pazinu,
Foto Festivalu u Buzetu, Dallas Music shopu u Rijeci, Caffe baru
Valentino i Agenciji Vozila u Labinu, koja je i organizator koncerta.