Magija baleta i drugu večer zaredom očarala je pulsku publiku koja je u rasprodanom Istarskom narodnom kazalištu - Gradskom kazalištu Pula uživala u klasiku "Labuđe jezero" u izvedbi Carskog ruskog baleta iz Moskve pod vodstvom kralja Boljšoja Gediminasa Tarande koji je nastup organizirao uz pomoć Ariana Shehua.
Radi se o klasiku Petra Iljiča Čajkovskog i vjerojatno najpoznatijem bijelom baletu, priči za koju je libreto napisao Vladimir Begičev, a koji se temelji na više legendi i priča. Premijera koja je održana 1877. predstavljala je totalni debakl, a loše reakcije stigle su kako od publike tako i od plesača koji su glazbu smatrali prezahtjevnom. Sve je to Čajkovskog prilično pogodilo, a "Labuđe jezero" doživjelo je više verzija, no danas ime ovog baleta znaju i oni koji se u balet ne razumiju. Puljani su tako sinoć vidjeli kompletnu verziju koja je s pauzom trajala skoro dva i pol sata.
Rođendan mladog princa Siegfrieda
Priča se vrti oko mladog princa Siegfrieda kome je rođendan i prisiljen je odrediti koga će uzeti za ženu, no očajan jer se ne može vjenčati iz ljubavi, pa bježi s dvora u šumu, gdje ugleda jato labuda, a jedan od labuda je zapravo žena u koju se princ zaljubi.
Prije no što je uslijedio završni naklon, pulska je publika preksinoć svaku točku ispratila aplauzom koji se na kraju pretvorio u ovacije. Oni koji su došli, a bilo je i mladih i starih, uživali su u gracioznosti pokreta plesača i plesačica za koje se činilo da niti jedan pokret nije pretežak i sve je funkcioniralo savršeno. Plesačke izvedbe bile su gotovo mehanički precizne ali s puno emocija koje izviru iz ljubavne priče i kojih vjerojatno ne bi bilo bez upečatljive glazbe.
Pomalo mitski svijet
Tu su dakako i scenografija i osvjetljenje koji pridonose atmosferi, ali glazba je ta koja publiku uvodi u ovaj pomalo mitski svijet i to dok zavjesa još nije podignuta. Ono što se događalo na sceni je očito bilo prilično dojmljivo posebno za neke od najmlađih gledateljica koje su za vrijeme pauze i same isprobavale koreografiju, a nakon povratka u gledalište publika je nastavila začarano pratiti što se događa na sceni. A na sceni su bili oni koji nastavljaju prenositi slavu ovog velikog baletnog djela dajući sve od sebe i to se vidjelo. Na kraju priče, a rekli bi neki i na kraju balade, jedni su dali svoj maksimum, a drugi su to upili otvorenih srca. (Mladen RADIĆ, snimio Dejan ŠTIFANIĆ)