Ako želite savršeni PR, angažirate njega. On je macan, ali s velikim "M". Jer on je Macan, Krešimir Macan, svojevrsni James Bond u hrvatskom PR-u. Brz, vispren u svojim izlaganjima vješto komunicira, posebice u kriznim situacijama. Vlasnik agencije Manjgura, ovaj vrsni i jedan od ponajboljih hrvatskih PR stručnjaka radi gdje god ga pozovu - Grad Pula, Kerum, Josipović. Angažiraju ga i na prostoru bivše Jugoslavije - BiH, Srbija, Makedonija.
Ugledan međunarodni izborni savjetnik i CIPR certificirani predavač specijaliziran za krizno komuniciranje, strateško komuniciranje u politici i nove društvene medije, Macan je član je Hrvatske udruge za odnose s javnošću (HUOJ), Chartered Institute of Public Relations (CIPR) i Europskog udruženja političkih komunikatora (EAPC).
Taj brbljavi inženjer elektrotehnike govori četiri jezika i u Puli je nekoliko dana bio nakon netom okončanih izbora i govorio… puno… kao i uvijek.
- Jedan ste od vodećih PR stručnjaka u zemlji koji iza sebe ima mnoge političke kampanje. Kako komentirate političke kampanje na parlamentarnim izborima?
- Možda će vam zvučati apsurdno, i tu nisam u sukobu interesa jer ja ne radim kampanje za IDS, ali najbolja je bila IDS-ova. Jedina suvisla kampanja od početka do kraja. Vrlo ciljana, s jasnom porukom "Pravo na svoje" i dosljedno iskomunicirana svugdje i u svim segmentima. Čak je i onaj plakat, onaj iskorak prema Zagrebu poručivao: "Zagrebe, nemoj se više igrati s Istrom i ne pokušavaj staviti šapu na Istru". Smatram da je u svim elementima to bila najprofesionalnija kampanja u Hrvatskoj.
- Što je s drugim strankama, ipak je IDS ostao na istome?
- Nakon njih je Hrvatska raste, koja je napravila nevjerojatan come back. Ista konzistentnost u poruci, ali sama kampanja baš i nije bila nešto kreativna. Hrvatska raste imala je jedan jedini televizijski spot koji je bio rutinski, bez štosa. Imali su dosta negativne kampanje, ali da se mene osobno pitalo, iskoristio bih TV prednost.
Ja bih u finišu pustio neku drugu poruku jer HDZ nije koristio televiziju, i to je bila prilika da se pusti i neka druga poruka. Još bih više inzistirao na sučeljavanju, to je bar moj osobni stil. Tako smo u Makedoniji napravili spot kojim smo pozivali na sučeljavanje. Jer, kad mediji pišu, to ti je od danas do sutra, a kada ti svaki dan kaže u spotu: "Što se bojiš mene", onda je to sasvim druga priča.
Sam HDZ nije imao nikakvu kampanju. Oni su računali na mišić i snagu na terenu, na Vasu Brkića. Ali to ima ograničenja. Zašto normalne firme rade kampanje, jer žele pridobiti kupce koji nisu njihovi, jer svoje već imaju. Lanac poput DM-a ili Kozma već ima ljude na svojoj loyality kartici i žele pridobiti klijente koji nisu kod drugih, te mora ići s reklamom. E tu je bila greška HDZ-a, nije išao prema neodlučnima i poruke su mu bile dosta krute.
Most je zadnji tjedan imao dobru kampanju, ali u principu njemu kampanja nije presudila. Više je presudilo to nezadovoljstvo dvjema najjačim strankama. Birače je prema Mostu više gurala loša kampanja jednih i drugih, prije svega HDZ-a, nego samo njihova kampanja, iako im je poruka bila na kraju vrlo jasna.
Primjerice "Za jaku i jedinstvenu Hrvatsku" to možete staviti u bilo koju državu, i potrošeno je. "Hrvatska raste" je bolji i originalniji nego nekakav "Naprijed". Most je rekao "ako vam je bilo dobro ovih 25 godina, glasajte za isto, ako želite promjenu, glasajte za nas", i to je bila dovoljno jasna poruka za većinu onih neodlučnih. Nikada nije bilo toliko neodlučnih kao u onom zadnjem tjednu, Most ih je jednostavno privukao i pokupio vrhnje.
- Trenutno je realnost zanimljivija od bilo koje fikcije. Kako će se dalje odvijati ovaj politički dramolet?
- Netko je na početku kampanje napisao da će ovo biti najgledaniji reality show sezone i definitivno je pogodio. Kada bismo znali kako će završiti reality show, onda ga ne bi bilo, nitko ga ne bi pratio. Do zadnjeg trenutka će biti dramatično. Evo, svaki dan se nešto događa. Mislim da bi Most morao preuzeti odgovornost, trebao bi dati premijera i onda bi mogao napraviti promjene. Sve ostalo će biti polovična rješenja, tim više što brojke nisu dobre. Nemate veliku većinu i kakva god bila većina, prvi koji se naljuti na neki zakon prijeći će u drugi tabor i past će vam vlada. (L. BAGAR)
CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU