Srpanjska slaba popunjenost boljka je koja je zadesila čitavu Istru, a u čitavoj priči najbolje je prošla Pula, kao najveći istarski grad. Ona je zahvaljujući aviogostima uspjela prvih 15 dana srpnja ostati na najnižem minusu u odnosu na druge istarske destinacije.
To može zahvaliti i dobroj popunjenosti najvećih hotela koji posluju u sklopu pulske turističke tvrtke Arenaturist. O tome kako ocjenjuju dosadašnji tijek sezone u svojoj tvrtki, ali i Istri, razgovarali smo s dugogodišnjom turističkom djelatnicom te direktoricom prodaje i marketinga u Arenaturistu Manuelom Kraljević.
- Kakva je ovogodišnja sezona u Arenaturistu?
- Uglavnom dijelimo vrlo slične ili u nijansama različite postotke popunjenosti kao i druge destinacije u Istri. Kalendar godišnjih odmora se ove godine tako posložio da smo prvih šest mjeseci poslovali u plusu. Naime, naša je kompanija u obje destinacije u Puli i Medulinu ostvarila 12 posto više noćenja u prvih šest mjeseci. Moramo uzeti u obzir da smo cijeli taj period poslovali bez jednog hotela koji je bio u obnovi. Riječ je o hotelu Park Plaza Belvedere s 427 soba koji je mogao dodatno pridonijeti tim brojkama, jer je otvoren tek 15. lipnja. Izuzetno smo zadovoljni rezultatima.
- Kako su popunjeni vaši hoteli i apartmanska naselja?
- Kada su u pitanju čvrsti objekti, utjecaj srpanjske rupe nije značajan. Ono je skoro neprimjetno, te do kraja srpnja i ne bi trebalo biti razlike u odnosu na lani. Kada je Arenaturist u pitanju, okrenuli smo se prema čarterima i avio-gostima, posebno iz Velike Britanije i Skandinavije od kuda bilježimo velike poraste u svibnju, lipnju i srpnju. Ono što nedostaje u hotelima ove godine, kako u Arenaturistu, tako i kod drugih hotelijera, su gosti iz Rusije i Ukrajine. Znamo da se lani ta brojka prepolovila, a nažalost ove smo godine već krenuli s 20-ak posto minusa u lipnju, da bi danas bili na skoro 50 posto manje gostiju u odnosu na lani.
- Je li povratak Grčke također krivac za srpanjsku rupu?
- Naravno. Ona je sigurno pridonijela ovim brojkama s njemačkog i nizozemskog tržišta. Tu govorimo o Nizozemskoj i sjevernoj Njemačkoj gdje turisti tradicionalno na godišnji odmor idu avionom. To su tržišta koja su možda tradicionalnije vezana za čartere ili niskotarifne avioprijevoznike. A nama to u Istri još uvijek fali dok je Dalmacija puno bolje pokrivena, i Zadar i Split, a posebno Dubrovnik.
Grčkoj je nemoguće konkurirati jer nemamo dobrih zračnih veza. Tu nam konkuriraju cjenovno atraktivni "all inclusive" paketi koji uključuju smještaj i let. Turisti, dakle, ne kupuju destinaciju, već paket koji im cjenovno odgovara. Dok gost koji dolazi u Hrvatsku, dolazi prvenstveno radi destinacije - Hrvatske. Tradicionalni gost hrvatske obale je gost koji uživa u gostoprimstvu i toplini naših ljudi, fenomenalnoj gastronomiji, zdravoj i ekološkoj hrani bez potrebe dodatnih provjera ili deklaracija i naravno netaknutoj prirodi. (B. BAN)
VIŠE ČITAJTE U TISKANOM IZDANJU