Razno smrznuto meso koje je bilo deklarirano kao soja, a na nekim paketima stajalo je da su zamrznuti još 2008. godine stiglo je kontejnerom na brodu u Luku Rijeka. Nakon puna tri dana carinici u ispostavi riječke luke uspjeli su otvoriti sve pakete u kontejneru u kojima se nalazilo zamrznuto meso razne peradi i ribe – ukupno 20-ak tona.
Teret je, kako doznajemo, stigao iz Kine, a u riječkoj luci trebao je biti ocarinjen i pretovaren, te nastaviti dalje transport za Italiju. Kao uvoznik je bila navedena tvrtka iz Slovačke.
U tzv. 40-stopnom kontejneru prema deklaraciji se trebala nalaziti soja. No, kako je kontejner bio hlađen carinici su, procjenom rizika, zaključili kako to nije potrebno za soju, pa su teret odlučili pomno pregledati. I ono u što su prvotno sumnjali, ubrzo se pokazalo točnim. Iza određene količine soje, kojom je bila ispunjen tek manji dio kontejnera, nalazile su se skrivene kutije u kojima su bili paketi smrznute peradi i ribe.
Morali su jednu po jednu otvoriti i pregledati pakete kako bi točno znali što se sve pokušalo prokrijumčariti preko riječke luke u koju je brod doplovio iz pravca jednog od tzv. zbirnih terminala na Jadranu. Očito su krijumčari računali na veliku fluktuaciju tereta na takvim terminalima, te se nadali da će ova pošiljka proći.
Je li teret doista trebao otići u Italiju ili je postojala mogućnost da završi i na području Hrvatske za sada nije poznato. U svakom slučaju veliki je uspjeh hrvatskih carinika što su spriječili da tako velika količina smrznute robe krajnje sumnjivog porijekla i kvalitete završi na europskom tržištu, odnosno na stolovima europskih restorana. Među teretom je, kako se vidi na snimkama Nove TV koja je pratila ovu akciju carine, bilo gusaka, pataka i labudova, sušenih kokoših nogu, trpovi, algi i ribe, no o čemu se točno radilo znat će se tek nakon detaljne analize.
– Najveći problem je to što je na nekim paketima kao datum smrzavanja stajala 2008. godina, pa je postojala opasnost da bude prepakirana i plasirana na tržište kao svježa, izjavio je za NovuTV Tomislav Marač, voditelj analize rizika RGP Luke Rijeka.