Lučka uprava dobila 14 hektara državnog zemljišta na Vallelungi

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Pulska Lučka uprava je od Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom (DUUDI) ovih dana dobila 14 hektara državnog zemljišta na Vellelungi koji će biti namijenjen izgradnji budućeg putničkog terminala na rtu Guz. Ovo državno zemljište je Lučkoj upravi dano na trajno korištenje, odnosno u vlasništvo nakon što je pokrenut postupak za dodjelu državnog zemljišta za ciljani razvoj sjevernog dijela pulske luke, izjavio je ravnatelj pulske Lučke uprave Donald de Gravisi. Po njegovim riječima, ovo je prvi veliki korak k realizaciji tog, za Pulu bitnog razvojnog projekta.

- DUUDI je svih 14 hektara državnog zemljišta na Vallelungi stavio na raspolaganje Lučkoj upravi kao lučko područje sjevernog dijela pulske luke. Pred nama je velik posao, a drugi korak je da zatražimo od države da se projekt izgradnje putničkog terminala stavi na popis projekata od strateške važnosti za RH. Postupak pokrećemo ovih dana, a nakon toga ćemo krenuti s pripremama potrebne dokumentacije da bi ovaj projekt aplicirali na europske fondove, izjavio je de Gravisi.

Upitan kako stvari stoje s potencijalnim partnerima iz Italije koji su svojedobno bili zainteresirani za gradnju kruzing terminala u Puli, de Gravisi je odgovorio da su Talijani i dalje "u igri".

- Venezia terminal passeggeri je dioničko društvo čiji je osnivač i venecijanska Lučka uprava. Oni su izgradili nekoliko putničkih terminala za brodove na kružnim putovanjima na Jadranu, a posljednja investicija im je kruzing terminal u Turskoj, u Istambulu. Za Pulu su i dalje zainteresirani, izjavio je de Gravisi.

Daljnje nasipavanje luke

Kao što smo već pisali, brodski putnički terminal u pulskoj luci gradio bi se sjeverno od rive na potezu kod rta Guc. To je zemljište bilo u vlasništvu Ministarstva obrane Republike Hrvatske, da bi kasnije, nakon demilitarizacije grada i cijelog priobalnog gradskog područja, do Monumenata i otoka Svete Katarine, njime upravljala najprije Agencija za upravljanje državnom imovinom, a kasnije DUUDI. Lučka uprava i komunalno poduzeće Luka Pula u više su navrata pokušali dobiti to zemljište upravo za tu namjenu kruzing turizma, no bezuspješno. Sve do prije nekoliko dana kada je i službeni ugovor o dodjeli državnog zemljišta pulskoj Lučkoj upravi i potpisan.

Da će se ovaj dio luke uvelike staviti u funkciju turizma govori i podatak da je Lučka uprava, također ovih dana, potpisala i ugovor s DUUDI-jem o nastavku nasipavanja luke i izgradnje nove rive na potezu od postojećeg platoa do Mandrača. Sve to u dužini od 126 metara. Nasipavanje će se učiniti materijalom koji je iskopan na gradilištu buduće pulske Opće bolnice. Za te potrebe osigurano je sedam tisuća kubika materijala kojim će se nasuti dio obale od ukupno 100 metara prema Mandraču. Trenutačno postoji nasip koji je ciljano uzdignut jer će se višak materijala sada baciti u more i time nasuti dodatnih 12 metara u more. Time bi se izravnala linija od platoa prema Mandraču.

Postavit će se piloti na rivi

Donald de Gravisi kaže da će se nastaviti i s gradnjom operativne obale kod veslačkog kluba i to drugačijom izvedbom građevinskih radova.

- Postavit ćemo pilote koje ćemo povezati armaturom i kasnije betonirati. Ovo je upola jeftinija varijanta od klasične gradnje operativne obale. No, za već izgrađenu obalu koristili smo klasični način gradnje jer su nam arhitekti izračunali da postoji veći pritisak ceste i prometa na obalni zid koji se gradio. U ovom dijelu luke, prometa i ceste nema pa nam je jeftinija varijanta prihvatljivija, kaže de Gravisi.

Dio obale uz plato koji će se izgraditi bit će dubok četiri metra i bit će namijenjen brodskom linijskom prometu na kojem će se vezati katamarani i drugi linijski brodovi. Dok ovaj dio ne bude gotov linijski promet će se odvijati s platoa odakle, za koji dan, kreće linijska plovidba na istarske otoke Lošinj, Unije, Susak i Liburniju. Ostatak obale prema Mandraču bit će početak šetnice koja se planira izgraditi prema Velom Vrhu.

- Za nasipavanje tog dijela pulske luke tražit ćemo pomoć domaćih građevinara. Naime, zatražit ćemo od njih da nam ustupe materijal iz iskopa te da, nakon ekološke provjere, kamione isprazne uz obalu, zaključio je de Gravisi. (Cristian Bruno GALIĆ)









Podijeli: Facebook Twiter