Lorencin: Želimo masovni kvalitetni turizam

Tomislav Popović, Meri Matešić, Darko Lorencin i Peter Radovich - o turizmu na Weekend Mediji (M. MIJOŠEK)
Tomislav Popović, Meri Matešić, Darko Lorencin i Peter Radovich - o turizmu na Weekend Mediji (M. MIJOŠEK)

Nova strategija razvoja turizma, koja predviđa da Hrvatska 2020. bude među 20 najkonkurentnijih turističkih zemalja i da o od turizma zarađuje dvostruko više nego sada, bila je tema najposjećenijeg panela drugog dana Weekend Media Festivala. Je li to realno, Romina Knežić s Nove TV propitivala je Darka Lorencina, ministra turizma, Meri Matešić, direktoricu Hrvatske turističke zajednice, Tomislava Popovića, direktora Maistre, i Petera Radovicha, kreativnog direktora sportskog programa CBS-a, koji je u svojoj karijeri osvojio 27 Emmyja. Indikativan je bio naziv panela "If you haven't been to croatia, you're f***ing idiot".

Lorencin i Matešić brzo su se složili da je donošenje novog strateškog marketinškog plana turizma, koje je u tijeku, dosad najobuhvatniji program u našem turizmu. Na njemu radi niz najboljih marketinških stručnjaka, a prvi se put obavljaju istraživanja u emitivnim zemljama, pa će se dobiti precizni odgovori kome se, kako i kada obraćati na pojedinim tržištima i clusterima.

Na pitanje kakav turizam hoćemo, Lorencin je rekao da smo se već opredijelili za masovan, ali kvalitetniji turizam, koji će se svojim multiplikativnim osobinama još snažnije uključiti u državnu ekonomiju. Matešić je dodala da Hrvatska i dalje cilja na obiteljski turizam, ali i na mlade, koji su pohrlili na Jadran zbog brojnih festivala.

Malu je polemiku izazvao Peter Radovich tvrdnjom da je Hrvatska malo poznata na velikom i brzorastućem američkom tržištu, pa je Amerikance sretao ne samo u Španjolskoj i Italiji, već i u Pragu, ali rijetko u Hrvatskoj. Predložio je da se zakupe najbolji marketinški termini, kao što je Super Bowl. Meri Matešić je objasnila da su takve reklame preskupe, pa HTZ, čiji je ovogodišnji marketinški proračun 15 milijuna eura, najviše ulaže u emitivna tržišta, na kojima imamo prednosti. Američko je tržište daleko, ali ove godine raste za 20 posto, pa će se naći prikladni kanali kojima će se promovirati Hrvaste.

Zanimljiv je bio i panel "(Ne) idite u EU". Tomislav Krasnec, Večernjakov dopisnik iz Bruxellesa, propitivao je kolege Iana Traynora iz Guardiana i Bruna Waterfielda iz The Daily Telegrapha. Dva poznata britanska novinara nisu mogla a da se ne osvrnu na famozni "lex Perković", percipiran u Bruxellesu kao pokušaj spašavanja nekoliko osoba iz obavještajnog miljea bivšeg režima. Naglasili su da bi Hrvatska, koja je prošla trnovit put ulaska u EU te izručivala i svoje generale Haagu, sada mogla bi imati velike štete od ovog kiksa u pravosuđu, oko kojeg se najviše pregovaralo.

Ako se uspori ulazak u Schengen, jedan od najvećeg dostignuća EU-a, čija je paradigma upravo europski uhidbeni nalog, Hrvatska će dugo biti na slijepom kolosijeku, a zbog njene nedosljednosti usporit će se i ulazak novih članica, iako je primjerice jedini izlaz za deblokiranje Bosna i Hercegovine upravo Europska unija.

Sva su se trojica novinara složila da se Europska unija u dubokoj krizi, što se posebno izražava u velikoj nezaposlenosti mladih i u socijalnim nemirima. Po njime glavni su uzroci krize nedostatna proizvodnja, velika potrošnja i posebno financijski sektor, koji je najviše zakazao i doveo u pitanje euro i eurozonu. Zaoštravanju pridonosi skupa i neučinkovita administracija  u Bruxellesu, koja se očito nema snage suočiti sa uzrocima krize. (A. POKRAJAC; snimio M. MIJOŠEK)


Podijeli: Facebook Twiter