Lorencin: Privatni smještaj mora podići kvalitetu

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Jedini IDS-ov ministar Darko Lorencin jedan je od najspominjanijih članova Vlade RH proteklih dana. Mediji su ga počeli prozivati zbog turističke sezone čiji dosadašnji promet nije prema očekivanjima, ali Lorencin u razgovoru za naš list naglašava da nema razloga nezadovoljstvu. Intervju je vođen dan nakon njegova posjeta Irskoj, gdje je vodio razgovore koji bi za hrvatski turizam mogli biti plodonosni.

- Kako komentirate dosadašnji tijek turističke sezone? Mediji izvješćuju da "nedostaje" oko 340 tisuća gostiju?

- Jako nas vesele rezultati predsezone koje dobivamo od sustava Hrvatske turističke zajednice, a koji pokazuju da je porastao i broj noćenja turista za 4,6 posto i broj dolazaka za 5 posto. Vjerujemo da će se taj trend nastaviti i u visokoj sezoni te da ćemo završiti i tu špicu sezone u plusu. Što se tiče podataka iz MUP-a i HAC-a, o njihovoj relevantnosti u predviđanju sezone govori činjenica da je i prošle godine u istom razdoblju zabilježeno 10,2 posto manje ulaznih putnika u cestovnom graničnom prometu, a istovremeno je, po službenim podacima DZS-a, u srpnju 2012. ostvareno 3,6 posto više noćenja, dok je u cijeloj 2012. godini zabilježeno 4 posto više noćenja nego 2011. godine.

- U Istri, kažu, ima apartmana koji još čekaju prve ovogodišnje goste. Hoće li ih dočekati?

- Riječ je o pronalaženju tržišnih niša, segmentaciji, tržišnom pozicioniranju, marketingu, promociji i općenito kvaliteti pojedinog privatnog smještaja.

- Po istraživanjima medija, naši glavni konkurenti, Španjolska i Grčka, znatno su jeftiniji od Hrvatske? Je li sezona dobro pripremljena ili je riječ o drukčijoj vrsti ponude?

- Jeftino je uvijek relativan pojam. Uvijek je pitanje koja je stvarna vrijednost dobivena za cijenu. Hrvatska je zemlja koja nudi jedan od najboljih omjera cijene i kvalitete te je i dalje želimo tako pozicionirati. Ne želim Hrvatsku uspoređivati ni s jednom zemljom na Mediteranu. Hrvatska je – Hrvatska. Naš je cilj povećati ukupnu konkurentnost turizma te smo razvili niz mjera kako ćemo to ostvariti. Pri tome trebamo promijeniti strukturu smještaja – povećati ukupan udio hotela s 4 i 5 zvjezdica te unaprijediti kvalitetu obiteljskog smještaja.

Posebne mjere kreirali smo i već primjenjujemo za privatni smještaj, koji nužno mora podići razinu kvalitete i količinu usluga, u čemu i leži odgovor na prethodno pitanje. (razgovarao D. GRAKALIĆ)

CIJELI RAZGOVOR PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter