Ja sam čovjek terena. Mislim da ću biti na raspolaganju svim turističkim djelatnicima. Uspješnost rada Ministarstva je odraz uspješnosti svih djelatnika u turizmu. Vjerujem da ćemo biti uspješni kao i do sada, poručio je u ponedjeljak novi ministar turizma Darko Lorencin za svoje prve tiskovne konferencije sazvane otkada je na čelu ministarstva.
Lorencin je najkraćim crtama iznio naznake daljnjeg rada resora kojem je na čelu. Nije se libio iznjeti ni očekivanja vezano za ovogodišnju turističku sezonu. Ova je sezona, kako reče, izazov nakon izuzetno uspješne 2012. godine. No, zatim je posve jasno kazao i to kako se očekuje da fizički pokazatelji turističkog prometa budu na razini 2012. godine, baš kao što se očekuje povećanje prihoda od dva do tri posto, te povećenje dolazaka van sezone. Priprem su već počele, ministar je imao i koordinativni sastanak za kojeg su ga uvjerili da smo za sezonu spremni.
Govoreći o glavnim razvojnim ciljevima Lorencina je istaknuo nužnost povećanja konkurentnosti na čemu se se kontinuirano radi. Temelj je, kako je istaknuo, Stratgija razvoja hrvatskog turizma koja čeka saborsko izjašnjavanje. Spomen strategije bilo je i prigoda da novi ministar biranim riječima spomene svog prethodnika Veljka Ostojića i njegove kolege koji su, kako reče, napravili izuzetno kvalitetan dokument koji bi nas trebao voditi do 2020. godine te omogućiti ulazak među 20 vodećih turističkih destinacija na svijetu po pitanju konkurentnosti.
Govoreći o ključnim područjima rada, Lorencin je podcrtao usvajanje i implementaciju spomenute Strategije posebice istaknuvši uspostavu međuministarskog vijeća za implementaciju. Jer, kako reče, međuministarska suradnja ključan je za uspjeh strategije.
Najavio je Lorencin i izmjenu zakonske regulative gdje god je to potrebno u cilju čim lakšeg ostvarenja zacrtanih planova. Potcrtao je nužnost stvaranje povoljnijeg investicijskog okruženja, najavio privatizaciju državnih tvrtki, baš kao i turistifikaciju neprofitne vojne imovine. Čeka nas i unapređenje sustava Turističkih zajednica, izrada Strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2018., a spomenuo je Lorencin i EU fondove pri čemu su posebice zanimljivi oni koji se tiču projekata vezanih uz smještaj te turističku infrastrukturu.
Za drugu polovinu travnja ministar je najavio i objavu natječaja za Kupare. Radi se i na uređenju viznog režima za goste iz Rusije i Ukrajine kako ne bi bilo problema nakon ulaska RH u EU. Inače, tiskovnu konferenciju novi je ministar započeo pomalo neuobičajeno, upoznavši se i rukovavši se sa svakim novinarom ponaosob. (Siniša PAVIĆ/NL)