Turističko vijeće HTZ-a na ovotjednom je sastanku odlučilo prijedlog strateškog marketinškog plana hrvatskog turizma (SMP) za razdoblje od 2014. do 2020. vratiti na doradu izrađivačima - Horwath Consultingu i THR-u. Riječ je o opsežnom dokumentu na oko 300 stranica ispisanih na engleskom jeziku koji ima i manje opsežnu, hrvatsku varijantu.
Ministra turizma Darka Lorencina pitali smo zbog čega je plan vraćen i koje su glavne primjedbe. U pristiglom priopćenju on navodi da su "članovi Turističkog vijeća na predloženi dokument dali svoje primjedbe koje će biti proslijeđene izrađivačima, temeljem kojih će SMP biti dorađen".
"Još se uvijek radi o radnom materijalu podložnom promjenama i procedura finalizacije SMP-a je ovime započela. Strateški marketing plan treba biti jedinstven dokument usklađen i s turističkom strategijom i predstojećim izmjenama sustava turističkih zajednica, o čemu se izmjenjuje zakon koji će do 2020. biti podloga za donošenje operativnih godišnjih marketing planova", piše u priopćenju.
Informaciju koju prenose mediji da se prijedlogom plana predviđa ukidanje mnogih predstavništava HTZ-a (umjesto sadašnjih 18, bilo bi ih 4-5) ministar je opovrgnuo. Upitali smo ga i zbog čega je potrebno čak 18 predstavništava kada glavnina gostiju stiže s nekoliko ključnih tržišta.
- Informacija o ukidanju predstavništava je netočna jer u Turističkom vijeću prevladava vrlo jasno mišljenje da su predstavništva bitan dio sustava putem kojih moramo izravno kontrolirati stanje na tržištima.
Na predstavništva gledam kao na potencijal kojeg do sada nismo dovoljno dobro iskorištavali te će do promjena u njihovom načinu rada sigurno doći.
Pri donošenju odluka prvenstveno se rukovodimo učincima, odnosno raspoloživim sredstvima, a preliminarne analize pokazuju da je promocija hrvatskog turizma putem vlastitih ureda u svijetu financijski isplativija od promocije putem agencija.
U sustavu predstavništava je ukupno zaposleno 55 osoba, od čega 18 direktora i jedan voditelj ispostave. Dakle, mreža predstavništava ukupno sadrži 18 ureda i jednu ispostavu, a nalazi se u Austriji, Belgiji, Češkoj, Francuskoj, Italiji, Mađarskoj, Nizozemskoj, Njemačkoj (Frankfurt + ispostava Muenchen), Poljskoj, Rusiji, SAD-u, Slovačkoj, Sloveniji, Španjolskoj, Švedskoj, Švicarskoj i Velikoj Britaniji.
Predstavništvima je pokriveno oko 92 posto stranog tržišta, a ako korekcija bude, bit će provedene u manjem obujmu, odgovorio je Lorencin.
Komentirajući napise da Ministarstvo turizma zajedno s konzultantima želi ugasiti glavni ured HTZ-a i osnovati novu tvrtku u kojoj bi od dosadašnjih 60-ak radilo 25 radnika, Lorencin ističe da je u javnosti "već duže vrijeme prisutno nekoliko spinova kojima se žele plasirati informacije za destabilizaciju sustava ne bi li ga se usmjerilo pod okrilje određenih interesnih skupina". (M. VERMEZOVIĆ IVANOVIĆ)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU.