Lorencin: Izvrsni rezultati, porast u dolascima i noćenjima

(M.MIJOŠEK)
(M.MIJOŠEK)

S obzirom na odličan turistički promet u srpnju te od početka godine do kraja tog mjeseca, ministar turizma Darko Lorencin smatra da bi ova godina po prihodima od turizma mogla doseći osam milijardi eura. Bio bi to pomak od brojke 7,4 milijarde eura na koju se hrvatski prihod od turizma nakon početka ekonomske krize 2008. godine vratio tek lani. Svoj je optimizam podijelio s istarskim županom Valtrom Flegom, direktorom istarske Turističke zajednice Denisom Ivoševićem te novinarima na predstavljaju rezultata turističkog prometa za srpanj te prvih sedam mjeseci u jami Baredine kraj Nove Vasi na Poreštini.

Naime, prema službenim podacima turističkih zajednica na moru te Grada Zagreb u srpnju je u Hrvatskoj boravilo 3, 4 milijuna gostiju što je porast od 11 posto, a ostvarili su 22,8 milijuna noćenja što je porast od devet posto. Kada se gleda čitava godina, u Hrvatskoj je boravilo 7,5 milijuna turista što je rast od devet posto te je već sada ostvareno 40 milijuna noćenja što je rast od čak sedam posto. 

Trećina tog prometa realizirana je upravo u Istri, kazao je Lorencin, a zanimljivo je da su među prvih pet destincije po turističkom prometu u Hrvatskoj čak četiri s Poluotoka- Rovinj (1,7 milijuna noćenja i rast od pet posto), Poreč (1,576 milijuna noćenja i rast od osam posto), Medulin (1,19 milijuna noćenja i rast od tri posto) i Umag (1,17 milijuna noćenja i rast od 12 posto), i to u društvu s Dubrovnikom (1,574 milijuna noćenja i rast od šest posto).    

- Došli smo u Baredine predstaviti turistički rezultat kako bi ujedno i našim građanima skrenuli pozornost na ovakav turistički proizvod, tim više što je pred nama još jedan toplinski val. Ovdje mogu potražiti malo mira, a isto tako malo svježine.  Ovakvom turističkom rezultatu pridonio je srpanj, i to je veliki uspjeh jer čitava Hrvatska ima porast prometa. Sektor je u cjelini napravio  odličan posao, posebno privatni sektor, a javni je to pratio dobrom promidžbom. To znači da ako se hoće, onda se može. Sada smo u špici sezone koja se odvija  nesmetano te uz dobre najave za rujan već pripremamo sezonu 2016. te lansiranje novog slogana i imidža naše zemlje koji će pomoći u daljnjoj promidžbi, najavio je Lorencin.

Istra kao vodeća turistička destinacija može se u prvih sedam mjeseci pohvaliti porastom noćenja od šest posto (12 milijuna) te dolascima od devet posto (1,9 milijuna). Slijedi je Splitsko -dalmatinska županija sa 7,2 milijuna noćenja i porastom od čak 10 posto te Kvarner sa 6,6 milijuna noćenja i plusom od osam posto. U srpnju je u Istri ostvareno 848 tisuće dolazaka što je plus od 12 posto te 6,5 milijuna noćenja što je plus od osam posto. Slijedi je Splitsko -dalmatinska županija sa 701 tisuća dolazaka i plusom od 12 posto te 4,4 milijuna noćenja  što je rast od 11 posto. Treće mjesto i u ovom slučaju zauzima Kvarner sa 593 tisuće dolazaka i rastom od 14 posto te 3, 8 milijuna noćenja što je plus od 11 posto.

Lorencin ističe da su za takav porast zaslužne i investicije koje u ovoj godini nisu bile male. Ujedno, dio se investicija odnosi na nekadašnji državni portfelj koji je privatiziran, obnovljen  te je ponovno u funkciji.

- Investicije su se lijepo razmahale, a i turistički promet realizira se čak i više nego smo zacrtali strategijom. S velikom sigurnošću možemo reći da će  ova sezona i u prihodima biti najizdašnija, kazao je Lorencin.

Što se tiče emitivnih turističkih tržišta, svih pet najjačih tržišta bilježili su poraste. Njemačka je sa 6,8 milijuna noćenja u plusu za čak 17 posto, Slovenija sa 4,7 milijuna noćenja za 12 posto, Austrija za 3,4 milijuna noćenja u plusu za osam posto, Češka 2,7 milijuna noćenja za sedam posto te Poljska 2,2 milijuna noćenja za šest posto.  Šesto po važnosti tržište nama susjedne Italije također je u porastu što je dobra vijest kada se uzme u obzir da su Talijani u dobar krize bili u konstantnim padu. Lorencin smatra i da je nužno stalno ulagati i u tržišta koja su primjerice na 20. mjestu po prometu poput korejskog.

- Treba ulagati primjerice u korejsko tržište te SAD jer takvi gosti dolaze izvansezonskim mjesecima. Kina primjerice lani i ove godine ima rast od čak 40 posto i jasno da i u to tržište treba ulagati, smatra Lorencin.

Župan Flego istaknuo je pak kako Istra trenutno izrađuje svoj master plan turizma koji je predvidio da se  narednom periodu popunjenost objekata digne na 30 posto, a  prosječna dnevna potrošnja turista na 100 eura.

- Master plan je u završnoj fazi i u njemu smo si postavili glavne ciljeve. Želimo podignuti popunjenost na 30 posto te postići veću potrošnju  po gostu. Danas po nekim relevantnim izračunima prosječna potrošnja  naših gostiju  iznosi oko 65 eura po gostu, a mi to želimo dignuti na 100 eura. Ujedno, uz nove kapacitete  želimo dizanje kvalitete postojećeg smještaja, posebno u privatnom smještaju, zaključio je Flego.(B.BAN)

 


Podijeli: Facebook Twiter