Pred brojnim mještanima Vižinade i gostima na prigodnoj je svecanosti na
Štacionu službeno predstavljena maketa lokomotive Parenzane, simbol
povijesne uskotracne pruge koja je od pocetka pa do tridesetih godina
prošloga stoljeca povezivala Trst i Porec.
Datum prezentacije
nije slucajno odabran, prije 109 godina, 1. travnja, u funkciju je
puštena prva dionica Parenzane od Trsta do Buja.
- Danas je
pojam Parenzane povezan s europskim projektom i revitaliziranim tijekom
kojim je nekada prolazila pruga, a koji se sustavno obnavlja. Ovdje u
park Parenzane dodali smo i kameni znak 102. kilometar koji se
zaboravljen nalazio izvan domašaja pažnje domacina i posjetitelja trase,
rekao je vižinadski nacelnik Marino Baldini u prigodnom govoru. Uz
njega, publici su se obratili i dožupan Vedran Grubišic, te procelnik
županijskog Upravnog odjela za turizam Branko Curic koji je pozvao sve
okupljene da posjete uredenu trasu Parenzane i sve njene mostove,
vijadukte i tunele, te uživaju u vedutama.
Curic je ujedno
podsjetio da je maketa lokomotive ostvarena u sklopu provedbe projekta
Parenzana II, financiranog bespovratnim sredstvima iz Operativnog
programa IPA Slovenija - Hrvatska 2007- 2013. Ukupna vrijednost projekta
iznosi 612.000 eura, od cega se 85 posto financira sredstvima iz
Operativnog programa, a 15 posto sufinanciraju partnerske institucije. U
projekt su uz Istarsku županiju kao voditelja ukljuceni još i gradovi
Porec, Buje i Kopar, te opcine Vižinada, Oprtalj, Izola i Piran.
Troškovi
izrade makete lokomotive u prirodnoj velicini iznosili su nešto manje
od 45 tisuca kuna, a izradivac je bila bujska tvrtka Beato Signal.
Replika je teška oko dvije tone, visoka tri i duga sedam metra i
osmišljena da oblikom predstavlja lokomotivu U20, model koji je u
vrijeme Parenzane bio u uporabi. (V. HABEREITER)