Ljeti je Motovun najpuniji kad je oblačno ili kad je kiša

Među motovunskim gostima česte su organizirane grupe
Među motovunskim gostima česte su organizirane grupe

Nama ljeti kiša ne smeta, ljeti je Motovun najpuniji baš kada je oblačno ili kišno vrijeme, odgovara nam direktorica Turističke zajednice Motovuna Iva Jeletić Prodan na pitanje kako u ovom drevnom gradiću protječe zbog čestih oborina vrlo neuobičajen početak turističke sezone. U brojkama koje prati turistička statistika, Motovun ove godine bilježi porast broja noćenja u odnosu na isto lanjsko razdoblje za stotinjak: do zadnjeg tjedna lipnja ostvareno je 8.801 noćenje, uz povećanje broja noćenja stranih turista, među kojima je najviše gostiju iz Austrije i Njemačke, a po brojnosti odmah za njima su Amerikanci.

Etablirani istarski turistički brend

Broj evidentiranih pojedinačnih dolazaka u dosadašnjem dijelu ove godine iznosi 4.033 što je za dvjestotinjak manje nego u istom lanjskom razdoblju, no to ujedno znači i da gosti u prosjeku - duže ostaju. Motovunski smještajni kapaciteti (podaci se odnose na cijelu općinu) inače broje ukupno 523 kreveta, od čega je 68 u hotelu Kaštel, 145 u apartmanima, 248 u kućama za odmor, 62 u sobama, a kamp-odmorište u podnožju motovunskog brda ima 12 kamp-parcela.

No, najviše je motovunskih turističkih gostiju među onima koji se nikako ne evidentiraju: riječ je o dnevnim gostima, izletnicima, ekskurzijama, onima koji u Motovun dođu (primjerice iz svog hotela ili kampa na istarskoj obali), razgledaju ga, ovdje nešto pojedu, popiju ili kupe, i zatim odu. Motovun je naime na mnogim agencijskim izletničkim rutama, pa gosti koji nakratko dolaze vidjeti drevni gradić na brdu mogu biti smješteni bilo gdje; ovdje često dolaze i organizirane grupe hodača, a i cikloturistima nije nikakav problem popeti se na svoja dva kotača do vrha motovunskog brda, malo se okrijepiti, i zatim nastaviti put. Osim kulturno-povijesnih spomenika turiste u Motovun privlači i enogastronomska ponuda, posebno teran i tartufi, ali se imidž ovog mjesta već višestruko razvio i preko filmskog festivala, i kroz fenomen "zmajevih brazdi" i mnogočega drugog, tako da je Motovun danas sam po sebi turistički brend i spada u mjesta u Istri (i Hrvatskoj općenito, a na nekim top-listama čak i u Europi) koja obavezno treba vidjeti. Inače, kad u Motovun dođe organizirana grupa turista s vodičem, njihov program najčešće se sastoji od obilaska motovunskih zidina i kratkog predavanja o motovunskim spomenicima na središnjem trgu, a zatim dobiju sat-dva slobodnog vremena za samostalno razgledavanje ili kupovinu.

Hotel bukira godinu dana unaprijed

Župna crkva na glavnom trgu otvorena je i slobodna za razgledavanje, a za uspon na zvonik naplaćuje se ulaznica od 15 kuna. Neke grupe u svom programu imaju i degustacije, bilo kod nekog od motovunskih ugostitelja, bilo u vinarijama u bližoj okolici.

Svakodnevne lipanjske kiše dakle na dolazak jednodnevnih gostiju i izletnika nisu utjecale, možda su čak povećale njihov broj, ali kiša je ipak malo poremetila planirane lipanjske turističke manifestacije, kaže nam Iva Jeletić Prodan. Početkom lipnja kišni trenuci malo su pokvarili ipak lijepo posjećeni treći Festival Velog Jože, a 9. lipnja morao je zbog kiše biti otkazan drugi ljetni sajam unikatnih suvenira Motovun expo. Osim vremena, za ponešto smanjen broj individualnih gostiju koji u Motovunu ostaju preko noći direktor motovunskog hotela Kaštel Igor Legović "zaslužnim" smatra i Europsko nogometno prvenstvo. Individualni gosti inače na smještaju ostaju jako kratko, dan-dva, ali se dolasci organiziranih grupa u hotel Kaštel, poneki rezervirani i po godinu dana unaprijed, nisu nimalo smanjili. Među gostima hotela Kaštel najviše je Amerikanaca, Švicaraca i Austrijanaca, organizirane grupe hotel često rezerviraju za svoje seminare, a vanpansionska potrošnja čak je, ocjenjuje Legović, bolja nego lani. (Davor ŠIŠOVIĆ)

OPŠIRNIJE U TISKANOM IZDANJU


Podijeli: Facebook Twiter