Linija, momenti i potpis - zaštitni znakovi

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

"Ono što na prvi pogled ne vidimo, vec treba pomno promatrati u radovima Vanje Popek, jest njezin rad, koji se nalazi u dubini slike, a koji ona prikriva", rekao je na otvorenju izložbe djela ove umjetnice kustos Zavicajnog muzeja grada Rovinja Dario Sošic, ujedno i autor teksta prateceg kataloga.

Sošic je podsjetio da je u umjetnosti od samih pocetaka uobicajeno da umjetnici u krajnoj liniji stvaraju samo za sebe te da je stoga teško proniknuti i odgonetnuti njihovu suštinu.

- Isto tako, možemo primijetiti da su radovi prikriveni raznim slojevima boje te da su oni zapravo njezina bilježnica, natuknice, kazao je Sošic. Naglasio je da se pritom ne smije zanemariti ni cinjenica da je Popek i majka pa ponekad umjetnica u njoj ove bilješke mora prekinuti jer u meduvremenu ima druge poslove. Potom se iznova vraca svom umjetnickom radu te ga briše i prepravlja.

"Emocije umjetnice osjecamo kroz postupno gradenje slike, u slojevima, širokim potezima kista. Njezina su platna svojevrsni osobni dnevnik; bilježnice u koje zapisuje svoja promišljanja, a crtež postaje važna komponenta slike.

Takav je crtež u službi dubokih emocionalnih doživljaja koje na platno prenosi linijama, ogrebotinama, grafitima. Kroz primarne crteže promatramo i pokušavamo odgonetnuti njen unutarnji svijet, linije koje se naokolo ispreplicu iz razlicitih smjerova, ugrebana slova i nasumicni dvodimenzionalni oblici", pojašnjava Sošic u katalogu.

Sama slikarica pak istice da je upravo linija jedna od važnijih komponenti njezinog stvaranja te joj u umjetnosti predstavlja isto što i karakter kod covjeka pa se slika zapravo gradi na toj osnovnoj liniji. Iako bi promatrac male kružice s krilcima mogao okarakterizirati kao osobe, Popek naglašava da su to zapravo momenti - kada se nešto dogodi tijekom stvaranja onda se to zabilježi i na platnu.

Na prvi se pogled može primijetiti da Vanja Popek voli crvenu boju, a Sošic istice da je ona zapravo u funkciji prekrivanja umjetnickih emotivnih slojeva koji se ispod nje nalaze. On zakljucuje da, koliko god se trudila, Popek ne može sakriti cinjenicu da slike predstavljaju nju samu te da je možda i nesvjesno stvorila vlastiti logotip - zaštitni znak koji iz slike u sliku uporno prenosi. Njezini se primarni oblici upotpunjuju s najocitijim zaštitnim znakom - potpisom.

- Potpis je toliko poseban i prepoznatljivo dizajniran da podsjeca na logotip neke korporacije. Znak nam želi reci: "To sam ja! Vanja Popek!", zakljucuje Sošic. Izložba se može razgledati do 7. srpnja.


Podijeli: Facebook Twiter