Likovno istraživanje arhitekture lica

Josip Diminić i Vesna Jurić Bulatović
Josip Diminić i Vesna Jurić Bulatović

Dio novijeg ciklusa predstavio je umaški umjetnik Milan Marin u galeriji "Aleksandar Rukavina" u Brtonigli. To je njegovo prvo izlaganje u tom prostoru, a za premijerno predstavljanje pripremio je slike velikih formata i crteže iz opsežnijeg ciklusa "Face" kojima, kako sam kaže, pod nazivom "Good feeling", donosi dijelove likovnog istraživanja arhitekture lica.

Nova poglavlja

Milan Marin kontinuirano stvarajući, otvara nova poglavlja u svom opusu ili nastavlja neke načete, još nezatvorene cikluse. Iskusan je poznavatelj materijala, a na ovoj izložbi najviše se koristio kombiniranim tehnikama. Radovi na papiru kombinacije su crteža i laviranja, a na podlogama ponegdje se nalaze i zgusnutije naslage manje razrijeđenog pigmenta. Slikarski radovi velikog formata također su izvedeni kombiniranjem materijala i postupaka. Proces započinje na platnu nanošenjem sloja sličnog žbuci, a zatim slijedi oblikovanje.

 - Radovi su nastali oslonjeni na ideju portreta. No, ovo nije izložba portreta. Ovo je kolekcija stanja. Zbirka je to emocionalno obojenih situacija aktera, u nekom životnom trenutku. Pred sobom imamo dokumentirano propitivanje stanja susjeda, prijatelja, običnih ljudi. Umjetnik motive doživljava na senzibilni način bez obzira na to je li ih vidio, prenosio s fotografije ili osjetio nutrinom. Lica nisu prikazana u opuštenoj atmosferi poziranja. Autor napor usmjeruje k prikazu nekog njihovog znakovitog psihološkog momenta, kao zrcaljenje stanja, rekao je na otvaranju izložbe Eugen Borkovsky dodajući da Milan Marin zna zaustaviti trenutak u kojem trag na podlozi dobiva likovni naboj.     

Marinovi portreti svojevrsni su kontrapunkt kozmetički obrađenim licima koja viđamo u medijima i koja podliježu trendu mladog i lijepog. Lica su depersonalizirana.

- Autor kao da nam želi kazati da je lice ili tijelo ranjivo i podložno dvjema vrstama promjena. Jedna promjena se manifestira u tijeku vremena i zapaža se sporije. Druga je mijena vezana uz tijelo, u vidu giba, mimike, pokreta, koji je uzrokovan osobnim stanjem. Ove dvije mijene autor vješto prepliće i pred nama se pokazuju lica koja su u isto vrijeme i mlada, i stara, i mirna, i u pokretu. Ovi radovi izazivaju uznemirujući doživljaj, dodao je Borkovsky.

Brojne nagrade

Umaški umjetnik Milan Marin je diplomirao povijest umjetnosti na Filozofskom fakultetu u Ljubljani. Sudjelovao na brojnim samostalnim i skupnim izložbama u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Italiji, Švedskoj, Francuskoj, Njemačkoj, Rumunjskoj, Bosni i Hercegovini itd. Za svoj rad dobio je više od pedeset međunarodnih nagrada i priznanja. Radovi mu se nalaze u mnogim privatnim i javnim zbirkama. Član je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre.

Autora i put do izložbe predstavio je prilikom otvaranja voditelj programa galerije Slađan Dragojević, pozdravljajući i koordinatoricu Ritu Počekaj koja brine o galeriji. Izložba je otvorena upravo na godišnjicu smrti umjetnika i likovnog pedagoga Aleksandra Rukavine koji je svojim djelima dostojno obilježio dio života i rada na Bujštini. (Napisao i snimio Luka JELAVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter