Letovi Air Taxija počinju već iduće godine?

Svemir Radmilo i Dean Boljunčić prezentaciju su održali u medulinskom hotelu Belvedere (N. LAZAREVIĆ)
Svemir Radmilo i Dean Boljunčić prezentaciju su održali u medulinskom hotelu Belvedere (N. LAZAREVIĆ)

Vodstvo pulske Zračne luke predstavilo je na jučerašnjoj konferenciji za novinare najnovije aktivnosti koje provode u sklopu projekta prekogranične suradnje "Airport Security and Air Taxi" (Adriair) u kojem zračna luka sudjeluje kao partner. Naime, uz općinu Forli-Cesena, kao nositelja, u projektu sudjeluju partneri iz Hrvatske (Zračne luke u Rijeci i Dubrovniku), Italije, Albanije te Bosne i Hercegovine.

Povezivanje obala

Po riječima direktora Zračne luke Svemira Radmila, ukupna vrijednost projekta iznosi 1,5 milijuna eura, od čega je pulska Zračna luka uspjela povući 115.360 tisuća eura. Jedan od glavnih ciljeva projekta, naglašava Radmilo, je povezivanje dviju obala Jadranskog mora.

To bi konkretno značilo, pojasnio je voditelj projekta Dean Boljunčić, uvođenje Air Taxija, čije bi usluge pretežito mogli koristiti poslovni ljudi koji bi u vrlo kratkom vremenu iz Pule mogli otputovati primjerice u Bolognu, Ravenu, Rimini ili Dubrovnik. Naglasio je da se radi o zrakoplovima s 15 sjedala namijenjenih za brzo povezivanje dviju destinacija unutar 900 kilometara te dodao da interesa za uvođenje ovakvih linija ima, no problem je i dalje cijena.

Naime cijena karte po osobi u jednom smjeru, u zrakoplovu s deset sjedala koji leti na udaljenosti do 500 kilometara, iznosi nemalih 300 eura. Boljunčić naglašava da je zračna luka već obavijestila potencijalne prijevoznike koji bi mogli biti zainteresirani, dodajući da su o svemu razgovarali i s predstavnicima koji su uveli hidroavione u Puli. Naglasio je da bi se ovlašteni prijevoznici/operateri birali putem natječaja, a poslože li se sve kockice, Air Taxi bi iz Pule mogao krenuti iduće godine.

- Analiza tržišta je pokazala da za povezivanje obala Jadranskog mora postoji veliki potencijal, a ti bi letovi bili bez konkurencije jer se čak 78,8 posto svih putovanja ostvaruje automobilom. Jedan od rizika je svakako visoka cijena karte ali i nestabilnost tržišta zračnog prometa za male operatere unutar zemalja Europske unije, kazao je Boljunčić.

Schengenski terminal

Zračna Luka Pula okončala je i prvu fazu prilagodbe putničkih terminala schengenskom režimu, a kada jednog dana Hrvatska uđe u Schengen, upravo bi Air Taxi mogao biti pun pogodak, jer sam Schengen pojednostavljuje kretanje putnika i roba.

Kako je jučer rečeno, za prvu fazu prilagodbe Schengenu, iz projekta Adriair izdvojeno je 76 tisuća eura, a taj je novac iskorišten za kompletnu infrastrukturu. Također, pulska Zračna luka do 31. siječnja 2016. godine planira biti potpuno spreman za schengenski režim, a za to će iz vlastitih izvora morati izdvojiti još dodatnih pet milijuna kuna. (D. BAŠIĆ-PALKOVIĆ)


Podijeli: Facebook Twiter