Let Rio-Pariz: Uzroci nesrece ljudske i tehnicke greške

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Istraga pada zrakoplova Air Francea u vodama Atlantika prije tri godine, kada je poginulo 228 putnika i clanova posade, pokazala je da je za nesrecu kriva kombinacija pilotske pogreške, tehnickih problema, nedovoljne obuke i lošeg nadzora.

Medu 25 preporuka kojima bi se ubuduce trebale sprijeciti takve nesrece, francuski Ured za istrage i analize (BEA) u svom konacnom izvješcu o padu zrakoplova Airbus 330 1. lipnja 2009. na letu AF447 iz Rio de Janeira u Pariz poziva na poboljšanja u pilotskoj obuci i drugacija tehnicka rješenja u pilotskoj kabini.

BEA je zakljuccima svoje istrage potvrdila ranije nalaze da posada nije dobro reagirala na izostanak informacija o brzini kretanja zrakoplova, do kojeg je došlo zbog kvara na senzorima koji su se zaledili zbog loših vremenskih uvjeta tijekom leta iznad južnog Atlantika.

Nesretni zrakoplov propadao je cetiri minute nakon sloma uzgona, a piloti nisu reagirali na opetovana upozorenja o prevucenom letu, prema zapisima o letu koji su pronadeni dvije godine nakon nesrece.

Ravnatelj BEA-e Jean-Paul Troadec ocijenio je da je nesreca rezultat toga što se zrakoplovom nije moglo normalno upravljati jer posada nije shvatila situaciju.

Izvješcem je utvrdeno da su senzori brzine zrakoplova poboljšani tek nakon nesrece, iako je i prije bilo problema s tim dijelom opreme na drugim zrakoplovima. U izvješcu se poziva Airbus da ponovno provjeri sustav upozorenja za prevuceni let nakon što je uoceno da se nestalno ponašao kad je zrakoplov vec padao.

BEA takoder zahtijeva da se temeljito promijeni nacin na koji se u Francuskoj nadzire zracni promet i zrakoplovne tvrtke.

Zrakoplovni koncern Airbus nakon objave konacnog izvješca obecao je da ce poduzeti sve mjere nužne za poboljšanje zracne sigurnosti.


Podijeli: Facebook Twiter