Iako je pozicija unutar Volkswagen koncerna garancija apsolutne uspješnosti kako na europskom, tako i svjestkom tržištu, nije na odmet spomenuti da u prvom polugodištu 2013. godine u 30 najbogatijih država Europe, bez Rusije, pozitivne rezultate iz te "obitelji" bilježi jedino - španjolski Seat. I to ponajprije zahvaljujući novoj generaciji Leona, iznimno "pogođenog" kompakta koji je nakon šetnje između "konfekcije" i "sporta" konačno pronašao svoju sretnu kombinaciju: sportaš s daškom luksuza.
Nakon što se dakle odlično snašao na većini europskih tržišta, Leon ovih dana ponosno pokazuje i svoju karavansku verziju. Unutrašnjost je uvelike ostala nepromijenjenja no vanjština je morala pretrpjeti promjene. Dužina se protegla na 4,53 metra a unatoč dodavanju značajnog prostora namijenjenog "bunkeru", Leon, sada sa ST oznakom je ostao vrlo elegantan automobil.
Ono što je najvažnije, njegov kapacitet prtljažnika sada iznosi 587 litara, a povećava se na 1470 litara kada se preklopi naslon stražnjeg sjedalašto znači da može prevesti čak i jako velike predmete iz svakodnevnog života.
Paket tehnologije u novom Sport Toureru vrlo je sličan onome u Leonu i Leonu SC. Izbor benzinskih motora je velik i raznolik. 1.2 TSI dostupan je u dvije verzije s 86 KS i 105 KS. Sa start-stop sustavom i rekuperacijom energije kočenja, snažniji motor troši samo 4.9 litara na 100 km i emisiju CO2 od 114 g/km. 1.4 TSI snage 122 KS i 1.4 TSI snage 140 KS također su tehnički vrhunski motori s potrošnjom goriva od samo 5.3 litre. Na vrhu grupe benzinskih motora je FR s 1.8 TSI motorom koji razvija snagu od 180 KS i zakretni moment od 250 Nm.
Velika paleta TDI motora za novi Leon ST seže od 90 KS do 184 KS. Početni model je 1.6 TDI s 90 KS i izuzetnim zakretnim momentom od 230 Nm. 2.0 TDI sa 150 KS i zakretnim momentom od 320 Nm omogućuje veliku pogonsku snagu za SEAT Leon ST.
Ipak, uz start-stop sustav i sustav regeneracije, uspijeva u postizanju prosječne potrošnje od samo 4.1 litre goriva na 100 km uz emisiju CO2 od 106 g/km. Sportski top model je 2.0 TDI sa 184 KS i zakretnim momentom od 380 Nm. Ovaj motor se ekskluzivno koristi u FR varijanti i može se pohvaliti s potrošnjom goriva od samo 4.3 litre na 100 km uz i dalje nisku emisju CO2 - 112 g/km.
Novi Leon ST na hrvatskom tržištu se očekuje početkom 2014. godine. (E.PRODAN)