Okončano je dugogodišnje suđenje u višemilijunskom slučaju "Kamioni". Emanuel Cotić (40) zvani Buco iz Motovuna i Vladimir Debeljački (60) iz Zagreba osuđeni su nepravomoćno na pazinskom Općinskom sudu na jedinstvene zatvorske kazne zbog pronevjere, krivotvorenja isprava, prijevare u gospodarskom poslovanju i pomaganja u tim djelima.
Pored zatvorskih kazni sud je djelomično dosudio imovinskopravni zahtjev od 430 tisuća eura firmi Volvo Truck Corporation iz Švedske i 172 tisuće eura firmi Hypo Steiermark Kraftfahrzeug und Maschinenleasing iz Graza. Poduzeću CD iz Motovuna, u vlasništvu Emanuela Cotića, oduzima se imovinska korist stečena kaznenim djelom u iznosu od 750 tisuća kuna za štetu počinjenu firmi Volvo Truck Corporation iz Švedske. Na objavu presude došao je Cotić.
Sudac pazinskog suda Denis Hek pojasnio je i obrazložio dosuđene kazne. Cotić je pojedinačno osuđen na godinu i pol zbog pronevjere, na šest mjeseci zbog krivotvorenja isprava, godinu dana zbog prijevare u gospodarskom poslovanju i šest mjeseci zbog pokušaja prijevare u gospodarskom poslovanju. Sve te kazne su objedinjene, u jedinstvenu od tri godine bezuvjetnog zatvora.
Debeljački je pak osuđen na godinu dana zatvora zbog pomaganja u pronevjeri i na šest mjeseci zatvora zbog pomaganja u krivotvorenju isprava, što mu je objedinjeno u kaznu od godinu i pet mjeseci zatvora.
Proglašeni su krivima zato što su zajedno u razdoblju od kolovoza do listopada 2003. godine u Motovunu i u Srbiji u Šidu uložili sedam kamiona marke Volvo FM 12 u vlasništvu firmi Volvo Truck Corporation i Hypo Steiermark u poslovne udjele trgovačkog društva Karin-komerc iz Šida, na što je vlasnik poduzeća Mirko Dubroja pristao.
Kamioni su na neutvrđeni način prevezeni u Srbiju gdje je Cotić s osnivačima Karin-komerca Mirkom i Mirom Dubroja zaključio ugovor o prijenosu osnivačkih prava i stjecanju osnivačkog udjela u tom poduzeću. Okrivljenici su Dubroji predali sedam prometnih dozvola navevši da je vlasnik kamiona Cotić, a Dubroja je, vjerujući u to, krajem listopada 2003. godine kamione registrirao na sebe. (M. SARDELIN)
CIJELI TEKST PROČITAJTE U TISKANOM IZDANJU