Lažima do dozvole za LNG terminal!

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Tek što je nadležno ministarstvo u Rimu izdalo i zadnje dozvole španjolskoj tvrtki Gas Natural, nužne za pocetak gradnje LNG terminala u Trstu, grupa strucnjaka je teško optužila ulagace i samu rimsku vladu, za koju vele da je kriva "što je prošla preko ocitih netocnosti i lažnih podataka sadržanih u zahtjevu za ishodenjem dozvola". Ti su strucnjaci redom profesori na tršcanskom sveucilištu i njihova je optužba plod višemjesecne analize dokumentacije koju je tvrtka Gas Natural priložila nadležnim talijanskim ministarstvima. Nisu politicki definirani, pripadaju raznim strankama, no zajednicki im je cilj preispitivanje postupka vezanog uz izgradnju velebnog LNG terminala u tijesnoj vali u industrijskoj zoni izmedu Trsta i istarskog gradica Muggie.

Plod njihovog rada objavljen je u cijelosti tijekom javne tribine na kojoj su izneseni rezultati istrage: kartografski materijal potpuno je neprikladan, podaci koji su predoceni ticu se opcenito Jadrana, odnosno odredenih morskih predjela, a ne uvale gdje bi se LNG terminal trebao izgraditi. Osvrnuli su se i na navod Gas Naturala u dokumentaciji da brzina vjetra tijekom godine ne prelazi 36 kilometara na sat. "Kod nas u zaljevu, pa i u predjelu zvanom Zaule, bura normalno zna dostici brzinu od oko 100 kilometara na sat, a zna se da je jacina vjetra znacajna da bi se predvidjeli eventualni problemi oko uplovljavanja i isplovljavanja velikih brodova koji ce prevoziti ukapljeni plin", veli prof. Fulvio Crisciani, koji je nastupio na javnom predstavljanju rezultata rada ove grupe strucnjaka.

Prof. Livio Sirovich dotaknuo se pitanja temperature mora pa je iznio zabrinjavajuci podatak da se Gas Natural koristi netocnim podacima o temperaturi do 50 metara dubine. "U dokumentaciji Gas Naturala piše da temperatura iznosi devet stupnjeva, što je apsolutno pogrešno jer se to odnosi na more kod Ancone, a ne u maloj vali u Zauleu, u kojoj je ona viša. To bitno utjece na procjenu ekoloških poremecaja jer se zna da LNG terminal koristi morsku vodu da bi plin vratio iz tekuceg u plinovito stanje. Varijanta tehnologije LNG terminala koja je ponudena talijanskoj vladi predvida da ce postrojenje dnevno pumpati oko 800 tisuca kubika morske vode, koja ce potom biti vracena u okoliš hladnija za cak pet stupnjeva. Pitamo se zašto je vlada prihvatila tu tehnologiju, koja ce dovesti do teških posljedica po riblji fond", kaže Sirovich.

Grupa strucnjaka tvrdi da u dokumentaciji Gas Naturala uopce nije navedeno što se sve nalazi oko lokacije na kojoj bi se izgradio LNG terminal, odnosno nisu upisana postojeca postrojenja, poput gradske spalionice ili pak naftnog terminala te kemijske industrije i željezare; sva se ta postrojenja nalaze u krugu LNG terminala pa bi u slucaju incidenta došlo do lancane reakcije. Ove su teške optužbe uzdrmale javnost u Trstu, pa i šire, te dovele u izuzetno nezgodnu poziciju vodece celnike koalicije desnog centra, koja vlada u Trstu i regiji Friuli-Venezia Giulia. Procelnik za zaštitu okoliša regije Friuli-Venezia Giulia Elio De Anna u medijima je potvrdio podatke koje je iznijela grupa strucnjaka što dodatno otežava poziciju vladajuce garniture.

Rezultat istrage grupe tršcanskih strucnjaka ide na ruku i slovenskoj vladi, koja je u nekoliko navrata iznijela jasni stav da se protivi izgradnji terminala u Zauleu jer bi on štetio Sloveniji. Sad se ocekuje daljnji korak, a to je predocenje dokumentacije vezane uz ove optužbe nadležnim institucijama EU-a u Bruxellesu, što ce svakako stvoriti dodatne neugodnosti vladi Silvija Berlusconija, koja racuna na izgradnju niza LNG terminala duž talijanske obale. I kao posljednji, ali ne manje važan element koji govori protiv izgradnje tih postrojenja - LNG terminali su zapravo izmišljeni u Italiji da bi se njima pariralo eventualnim ruskim blokadama i povecanjima cijena plina buduci da je Rusija najveci izvoznik prirodnog plina. Protivnici LNG terminala pitaju se što bi se dogodilo kad bi Putinova Rusija smanjila cijenu svog plina? Kako bi se tada opravdali troškovi izgradnje izuzetno skupih postrojenja?


Podijeli: Facebook Twiter