Lancia Y - nova generacija ikone stila

Isteklo je pravo korištenja fotografije
Isteklo je pravo korištenja fotografije

Sredina osamdesetih godina prošlog stoljeca u kategoriji malih, gradskih automobila donijela je senzacionalni novitet - Lanciju Y10.

Odnosno da budemo do kraja precizni, u Italiji se taj automobil prodavao pod znackom Autobianchija, a u izvoz je odlazio kao Lancia.

Svejedno, kako se god zvao sve je bilo pod okriljem Fiata koji je trebao mali, komercijalni, ali ne i "jeftini" automobil. Tražilo se nešto drugacije, otmjenije a opet malo, nešto kao drugi automobil za bogatije obitelji.

Lancia Y10 je u vrlo kratko vrijeme postala omiljenom, narocito medu ljepšim spolom. Što zbog kombinacije boja, luksuznih elemenata, temperamentnih motora i iznimne upravljivosti postala je silno željenim automobilom.

Istina kako je bila rijec o Lanciji, cijena je bila znatno viša od prosjeka klase. Automobil postaje svojevrsna ikona stila, a njegov se utjecaj širi i preko granica Italije - primjerice u Rijeci i Istri ima itekako dobar status.

Sredinom devedesetih briše se broj 10 iz naziva, ostaje jednostavno Lancija Y, a na ovogodišnjem salonu automobila u Ženevi uživo cemo se upoznati i s njezinom - trecom generacijom.

U smislu dimenzija pa i izgleda nikakve senzacije nema ali mora se priznati da je njezina evolucija opet napravljena iznimno uspješno.



Igrom slucaja zimus smo u Livignu naletjeli na maskirani automobil. Po nekim elementima, jer bio je skoro stopostotno oblijepljen folijama, dalo se naslutiti kako se radi o Lanciji Y. Ali, bila je tako slicna drugoj generaciji da je zapravo bilo teško vjerovati kako se ispred nas krije - treca.

Danas, kad je otkrivena, vidimo da smo bili u pravu. U sijecnju se Livignom uistinu kretala nova Lancia Y. Dimenzije su joj prakticno iste, dužina je 3,84 metara, širina 1,67 te visina 1,51 metar.

Stilski je i straga slicna prethodnici ali je zato prednja maska izrazito povecana tako da ostavlja utisak znatno veceg i mocnijeg automobila no što to Y jeste.

Ako bismo bili do kraja precizni, najbolji opis trece generacije Y bio bi da se tu zapravo radi o smanjenoj kopiji kompaktne ljepotice Delte. Slicna je prica i u unutrašnjosti - podosta luksuza i naglašenih prijelaza kao i kvalitetnih materijala.

Za pogon ce se brinuti tri, odnosno uvjetno receno cetiri agregata. Uz klasicni benzinac zapremine 1,2 litre sa 69 KS, tu je i moderni "twin air" koji pronalazimo i u Fiatu 500 - skromnih 0,9 litara ali zato velikih 85 KS. K tome i samo dva cilindra tako da je jasno kako iz Fiatovih pogona stiže nova revolucija kad su mali motori u pitanju.

Govorimo li o dizelašima, tu je 1.3 MultiJet druge generacije snage 95 KS a vec spomenuti 1,2-litreni benzinac se nudi i u "bi-fuel" opciji kada kao pogonsko gorivo koristi i - plin.

Automobuil ce se nuditi u tri razine opreme a kupci ce moci birati izmedu cak 17 boja i njihovih medusobnih kombinacija. Nova generacija Lancije Y u verziji s pet vratiju ocekuje se u prodaji najkasnije u lipnju.


Podijeli: Facebook Twiter