Stara je stvar da su Talijani strucnjaci za male automobile. Kada ga još namijene damama i žele zaciniti luksuzom, onda je ishod unaprijed poznat - automobil za kojim se okrecu na ulici i prate ga ceznutljivim pogledom.
Vratimo li se u povijest, prisjetit cemo se da je polovina osamdesetih godina prošloga stoljeca donijela senzacionalni gradski novitet - Lanciju Y10. Sve je bilo pod okriljem Fiata koji je trebao mali, ali ne i jeftin automobil. Tražilo se nešto drukcije, otmjenije, a opet malo, nešto kao drugi automobil za bogatije obitelji. Lancia Y10 je za vrlo kratko vrijeme postala omiljenom, narocito medu ljepšim spolom.
Što zbog kombinacije boja, luksuznih elemenata, temperamentnih motora i iznimne upravljivosti, postala je silno željeni automobil. Istina, kako je rijec o Lanciji, cijena je bila znatno viša od prosjeka klase. Polovinom devedesetih briše se broj deset iz naziva, ostaje jednostavno Lancija Y, a na ovogodišnjem Salonu automobila u Ženevi predstavljena je njena treca generacija s kojom smo se prošlog tjedna i uživo upoznali u Torinu.
U smislu dimenzija pa i izgleda nikakve senzacije nema, ali mora se priznati da je njezina evolucija opet napravljena iznimno uspješno. Dimenzije su joj prakticno iste, dužina je 3,84 metra, širina 1,67 te visina 1,51 metar. Stilski je i straga slicna prethodnici, ali je zato prednja maska izrazito povecana, tako da ostavlja dojam znatno veceg i mocnijeg automobila no što to Y jest.
I ako bismo bili do kraja precizni, najbolji opis trece generacije Y bio bi da se tu zapravo radi o smanjenoj kopiji kompaktne ljepotice Delte. To više jer je u ponudi i s pet vrata, što ce osobito cijeniti mlade mame, jedna od ciljanih skupina nove Lancie.
Prica o vanjštini se nastavlja i u unutrašnjosti - podosta luksuza i naglašenih detalja, kao i kvalitetnih materijala. Na žalost, suzio se izbor boja (legendarna "Bajadera" kombinacija) tako da je smanjena mogucnost personalizacije unutrašnjosti. Za pogon ce se brinuti tri agregata.
Uz klasicni benzinac zapremine 1,2 litre sa 69 KS, tu je i moderni "twin air" koji pronalazimo i u Fiatu 500 - skromnih 0,9 litara, ali zato velikih 85 KS. K tome i samo dva cilindra, tako da je jasno kako iz Fiatovih pogona stiže nova revolucija kad su mali motori u pitanju. Govorimo li o dizelašima, tu je 1.3 MultiJet druge generacije snage 95 KS. Y ce se nuditi u tri razine opreme, a kupci ce moci birati izmedu cak 17 boja i njihovih medusobnih kombinacija.
Nova generacija Lancije Y se ocekuje u prodaji najprije na velikim EU tržištima, a za nekih mjesec dana i kod nas, kada ce biti poznate i cijene za pojedine modele.