L.A.E.:Oproštaj pred silazak u Podzemni grad

L.A.E. Forever u zagrebačkom MSU-u (Sanja ŠVRLJUGA)
L.A.E. Forever u zagrebačkom MSU-u (Sanja ŠVRLJUGA)

U Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu zatvorena je izložba "L.A.E. Forever", kojom je Labin Art Express završio obilježavanje 20. obljetnice svoje prve umjetničke akcije.

Izložba je otvorena na Dan rudara, 2. ožujka, cjelodnevnim događanjima u kojima su sudjelovali Dean Zahtila, Sanja Švrljuga, Xena Županić, Massimo Savić, Vladimir Dodig Trokut, Naim Krasniqi te Gradski orkestar Labin. Zaključenjem izložbe L.A.E. s oprostio s hrvatskom metropolom pred definitivnim napuštanjem nadzemnog svijeta. Naime, "L.A.E. Forever" bio je završna faza umjetničkog projekta "Heroj 21. stoljeća", koji će završiti "rođenjem djeteta-boga-umjetnika Heroja XXI. i povratkom L.A.E.-a u podzemlje Istre, u Podzemni grad XXI., čija izgradnja počinje ove godine".   

Na pročelju muzeja prikazivan je videorad nastao montažom starih, crno-bijelih dokumentarnih filmova o osnivanju i otvaranju labinskog ugljenokopa iz tridesetih godina, pozdravnog govora diktatora Mussolinija i krvavog gušenja Labinske republike, paralelno s interpretiranim fragmentima videouradaka L.A.E.-a, nastalih od osnivanja skupine do danas. U Galeriji No postavljena je video i foto retrospektiva "Od L.A.E. do L.A.E XXI." koja se sastojala od četiri fotografije velikog formata i filmova snimljenih tijekom dva desetljeća djelovanja. Fotografije su djela Rajka Tasića iz Labina, Mariane Gerber iz Austrije i Matthiasa Olmeta iz Francuske. U holu MSU-a nalazila se Virtualna simulacija u realnom vremenu "Underground City 3D", koja je publici predstavljala projekt Podzemnog grada. Osnovna joj je svrha revalorizacija industrijske, arhitektonske i povijesne baštine bivših rudnika ugljena u Labinu i Raši te njihove hitne zaštite.  

Izložba je otvorena skulpturalnim performansom "Spomenik Heroju 21. stoljeća" na platformi ispred zgrade MSU-a. Spektakl se sastojao od otkrivanja spomenika uz taktove starih talijanskih koračnica. Tri bijele golubice puštene u nebo na kraju performansa naglasile su stereotip odlaska duše i ponovnog rođenja nekog novog heroja, za neko novo stojeće. Dio ovog umjetničkog čina bila je i večera servirana na stolu sa zrcalnom površinom u čijoj se sredini na pet monitora vrtio kratki film "24 Kitchen", videokolaž u kojem članovi Metal Gurua (Zahtila, Švrljuga, Županić, Savić) aktualiziraju suvremene teme vezana za probleme hranjenja. (R. SELAN)


Podijeli: Facebook Twiter